محمدرضا قزلسفلی مطرح كرد؛

خصوصیت اسلام ناب، ترس ابوجهل ها از آن است

خصوصیت اسلام ناب، ترس ابوجهل ها از آن است

به گزارش پرسی بلاگ رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در گفت وگوی خود با رسانه های این کشور به مناسبت روز جهانی مستضعفین ضمن اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت که خصوصیت اسلام ناب، ترس ابوجهل ها از آن است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت روز جهانی مستضعفین با رسانه های خبری این کشور به گفتگو پرداخت که بازتاب مهمی داشت.
قزلسفلی در این گفتگو ضمن عرض تبریک به مستضعفین جهان به توضیح و تشریح علت نامگذاری روز ولادت منجی عالم بشریت به روز جهانی مستضعفان، معنی و مفهوم استضعاف، تفاوت مستضعف با فقیر و مسکین، آیات و روایات در ارتباط با آن، مستضعفین در کلام پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) پرداخت و در ادامه کلام خود رژیم مستکبر آمریکا را بعنوان دشمن مستضعفان جهان معرفی نمود.
مطالب این مصاحبه تحت عنوان «امام مهدی (عج) منجی و امید ملت های مستضعف» در رادیوهای بلال، صدای آفریقا و… رسانه ها و شبکه های اجتماعی، ژرنالیست های خبری آفریقا، اخبار آفریقا، نشریه آنلاین هُملند، مطالعات فرهنگی ایران – آفریقا، آفریکن نیوز، گولدِن اَدورتس، سازمان اسلامی صبر و… انتشار یافته است.
قزلسفلی در این گفتگو ضمن اشاره به آیه پنج سوره قصص «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین: ما اراده کرده ایم که بر کسانی که در زمین به استضعاف کشیده شدند، منت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثین (روی زمین) قرار دهیم» به توضیح فرازهائی از بیانات امام خمینی (ره) پیرامون روز مستضعفان و پشتیبانی از محرومین پرداخت.
وی اظهار داشت: در اسلام پشتیبانی از مستضعفین به قدری اهمیت دارد که امام خمینی (ره) در این خصوص فرموده اند: «گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد. خویش را برای خدمت به اسلام و ملت محروم مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خداست، ببندید.» همینطور امام خمینی در فرازی دیگر نز چنین اشاراتی داشته اند: «به همه در تلاش برای رفاه طبقات محروم وصیت می کنم که خیر دنیا و آخرت شماها در رسیدگی به حال محرومان جامعه است.» یا «چه نیکوست که طبقات تمکن دار، به صورت داوطلب برای زاغه نشینان مسکن و رفاه تهیه کنند و مطمئن باشند که خیر دنیا و آخرت در آن است و از انصاف به دور است که یکی بی خانمان و یکی دارای آپارتمان ها باشد.»
رایزن فرهنگی در بخش دیگری از این گفتگو به فرازهایی از سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی) پیرامون روز مستضعفان و پشتیبانی از محرومین به شرح ذیل پرداخت:
«در نظام اسلامی، رفع فقر و محرومیت، در شمار هدف های طراز اول است و پای بندی به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنی بی مفهوم و ادعایی پوچ است. این انقلاب، چون با نام خداست، همیشه با شیطان ها مواجه می باشد. چون معتقد به طرفداری از مستضعفان و مظلومان است، همیشه با قلدران و زورگویان و مستکبران، دست به گریبان است.»
«مهم ترین مسأله دستگاه ما و نظام جمهوری اسلامی تلاش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. مبارزه با استبداد، با فساد، با وابستگی، با عقب افتادگی و فقر و کوشش برای بهسازی زندگی انسان ها و رفع فقر از زندگی فقرا و مستضعفان، چیزهایی است که مورد رضای الهی است.»
«اسلام ناب، اسلامی است که باید ابوجهل ها از آن بترسند. اگر اسلامی بود که ابوجهل ها و ابوسفیان ها از آن نترسیدند و با آن دشمن نبودند، باید در اسلام بودنش شک نماییم. آن اسلامی هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامی که نتواند آرزوهای خفته و فروکشته ی قشرهای مظلوم را در سطح دنیا زنده و احیا کند، شک کنید در این که این دین، اسلام باشد. مردم نباید فراموش بکنند که ما هرچه داریم، به برکت اسلام ناب و اسلام انقلابی است؛ اسلامی که به فکر طبقات مستضعف و محروم است، نه اسلامی که در خدمت قدرتمندان و اغنیاست.»


منبع:

1400/01/24
11:23:23
5.0 / 5
1165
تگهای خبر: آنلاین , اجتماعی , مصاحبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ