كرونا و فرسودگی شغلی كادر درمان در جهان

كرونا و فرسودگی شغلی كادر درمان در جهان

احساس خستگی و فرسودگی در بین کادر درمان بالاست و پیشبینی ها از آن حکایت می کند جهان تا سال ۲۰۳۰ با کمبود مراقبان سلامت و کادر درمان روبرو شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، بیشتر از نیمی از پرستاران و کادر درمان در سرتاسر جهان احساس خستگی و فرسودگی شغلی را تجربه می کنند که اگر مورد توجه قرار نگیرد امکان دارد باعث شود خیلی از افراد شغل خویش را تغییر دهند یا بازنشستگی قبل از موعد را انتخاب کنند که همه گیری بیماری کووید-۱۹ شرایط شغلی آنان را سخت تر کرده است.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: در بررسی که اخیرا روی نزدیک به ۷۵۰۰ نفر پزشک در سرتاسر جهان انجام گرفته مشخص شد احساس خستگی و فرسودگی به بالاترین سطح رسیده است. در این میان تنها پزشکان نیستند که این شرایط سخت را تجربه می کنند چون که بررسی ها از آن حکایت می کند احساس فرسودگی و صدمه در دوران همه گیری کووید-۱۹ در بین پرستاران هم بالا رفته است.
محققان آمریکایی تاکید کردند: شرایط سخت ناشی از شیوع کروناویروس تمامی کادر درمان در سرتاسر جهان را درگیر کرده است و لازم است تمامی اعضای کادر درمان و اقدامات موثر برای کاهش احساس فرسودگی در آنان مورد توجه قرار گیرد.
در این مطالعه آمده است: کادر درمان در سرتاسر جهان تحت استرس و فشار روانی هستند که علائمی از تنهایی، افسردگی و اضطراب در آنان مشاهده می شود. بالا بودن آمار فوتی های کرونا و ساعت کاری طولانی فرسودگی شغلی را در بین آنان بوجود می آورد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان آمریکایی اظهار داشتند: پیشبینی ها از آن حکایت می کند تا سال ۲۰۳۰ با کمبود مراقبان سلامت و کادر درمان روبرو خواهیم بود که همه گیری بیماری کووید-۱۹ امکان دارد این کمبود را تشدید کند، میلیاردها دلار هزینه بوجود آورده و بر کیفیت خدمات تأثیر بگذارد.




منبع:

1400/01/04
13:35:39
5.0 / 5
981
تگهای خبر: بیماری , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ