ساداتیان: امیدواریم به همكاری نیروی انتظامی در اكران عمومی متری شیش و نیم

ساداتیان: امیدواریم به همكاری نیروی انتظامی در اكران عمومی متری شیش و نیم

پرسی بلاگ: تهیه كننده فیلم «متری شیش و نیم» با اشاره به اینكه توقع كسب جوایزی بیشتری را برای بهترین فیلم مردمی در جشنواره ی فجر داشته، اظهار داشت: امیدوارم همكاری نیروی انتظامی در اكران عمومی فیلم همچنان ادامه داشته باشد تا اثرات نمایش این فیلم را در جامعه ای كه در معرض شدید استفاده از مواد مخدر است، ببینیم.


سید جمال ساداتیان كه فیلمش بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره سی وهفتم فجر برگزیده شد در گفت وگویی با ایسنا درباره اینكه آیا از جوایز گرفته شده در جشنواره راضی است؟ پاسخ داد: بالقطع هر گروهی كه در جشنواره فیلم داشته تمام تلاش خودرا انجام داده تا اثر قابل قبولی نمایش كند، همانطور كه گروه «متری شیش ونیم» به لحاظ تولید و ساختار سختی های زیادی را در مدت ۵ ماه فیلمبرداری متحمل شد تا اثر خوبی را تولید نماید، بنا بر این با عنایت به كار سختی كه پشت سر گذاشتیم انتظار بیشتری از كسب جوایز جشنواره فیلم فجر وجود داشت اما از آنجائیكه قوانین جشنواره را پذیرفته ایم، نظر هیات داوران را قبول داریم.
او اضافه كرد: البته شاید برخی واكنش ها درانتها مراسم اختتامیه هم به همین برگردد كه توقع بیشتری از جوایز برای فیلمی داشتیم كه توانسته نظر حداكثری مردم را جلب نماید. هرچند خوشبختانه امسال شاهد آثار با كیفیت بیشتری در جشنواره بودیم كه تمام آنها به رونق گیشه در سال ۹۸ كمك می كنند و من به اینكه مردم در صف های طولانی تا ساعت ۴ و ۵ بامداد منتظر می ماندند تا فیلم ما را تماشا كنند، مباهات می كنم و قدردان آنها هستم.
ساداتیان در پاسخ به اینكه شنیده شده فیلم در طول جشنواره هم گرفتار تغییرات و ممیزی هایی شده و آیا واكنش كارگردان فیلم در اختتامیه ناشی از همین تغییرات بوده و اصلاً چرا سینما باید برای نشان دادن قسمتی از جامعه گرفتار سختی هایی شود كه مجبور به پذیرش اعمال نظرها شود، در حالیكه برای عده ای از تماشاگران فیلم «متری شیش و نیم» سوال بوده كه آیا «پلیس» این فیلم سفارشی بوده است؟ اظهار داشت: ما در فیلم «متری شیش و نیم» یك پلیس مقتدر و سلیم النفس می بینیم كه خطرات بسیاری را متحمل می شود و حتی خانواده آنها درگیر خطراتی است. ما بارها در خبرها خوانده و شنیده ایم كه قاچاقچیان و تولیدكنندگان مواد مخدر برای منافع خودشان به چه جانیانی تبدیل می شوند. اما نكته اینجاست كه این سینما زبانی دارد كه اگر بخواهیم درام را در آن شكل دهیم، نمی توانیم خیلی به دستورالعمل ها وفادار باشیم و همین جا نقطه افتراق پیش می آید.
او بیان كرد: خیلی وقت ها آنچه از ما خواسته می شود كاربرد اجرایی ندارد و صرفاً روی كاغذ است. اشكال اساسی ما این است كه می خواهیم زبان سینما را با زبان بخشنامه های ایده آلی یكی نماییم و شاید لازم است كسانی كه در رأس مدیریت دستگاه های اجرایی كشور هستند اینها را با یكدیگر همگون كنند تا اختلافات هرچند كوچك و جزئی هم پیش نیاید. ما در حین كار با سختی ها و مشكلاتی روبرو شده ایم كه گاهی برخی اتفاقات، گروه را گرفتار عصبانیت و خستگی می كرد، اما معتقدم فیلم «متری شیش و نیم» آنقدر شریف و قدرتمند است كه می تواند تأثیرات مفیدی در جامعه داشته باشد و بهتر است اجازه دهیم چنین اثری كه می تواند این چنین قابل قبول باشد، پخش شود و جامعه از تأثیرات آن بهره مند شود. جامعه ای كه به شدت تحت تأثیر مواد مخدر قرار دارد و خانواده ها باید از این چنین مسائلی آگاه شوند.
وی اظهار داشت: ما برای نشان دادن آنچه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این حوزه انجام می دهد تمام تلاشمان را انجام دادیم و بسیاری جزئیات را در فیلم اعمال كردیم تا اثر قابل قبولی تولید شود و شاید همین ها باشد كه انتظار ما را از كسب جوایز بیشتر و باز همراهی برای به تصویر كشیدن آنچه مدنظر كارگردان بود بیشتر می كرد. كارگردان این فیلم (سعید روستایی) در ۲۶ سالگی فیلمی ساخته (ابد و یك روز) كه آنقدر ثمین و اثرگذار بوده كه داستان آن در كتب درسی ذكر شده و وقتی اثر دومش را ساخته با ضریب بالایی از رضایت مخاطب روبرو شده و هر صحبتی هم (در مراسم اختتامیه) كه انجام داده به سبب تمام زحمات و فشارهایی بوده كه در دوران كار متحمل شده و توانسته در خروجی كارش پلیسی مقتدر نشان دهد.
ساداتیان با اشاره به همكاری نیروی انتظامی در ساخت فیلم «متری شیش و نیم» اظهار داشت: بااینكه خودمان تمام بخش های مربوط به زندان و مقر پلیس را دكور زدیم و ساختیم اما نیروی انتظامی هم همكاری خوبی داشت و تجهیزاتی را در اختیار ما قرار داد. البته آنها نقطه نظراتی هم داشتند كه با كارگردان فیلم خیلی همگون نبود، چون سعید روستایی از نگاه سینما قصه را می بیند ولی به هرحال خیلی از مسائل در ضمن مذاكراتی حل و فصل شد و دوستان ما در نیروی انتظامی هم باور داشتند كه فیلم «متری شیش و نیم» به لحاظ فنی و ساختاری و محتوایی اثر قابل اعتنایی است و من امیدوارم این همكاری همچنان تداوم داشته باشد تا با اكران عمومی فیلم، تأثیر آنرا در جامعه ببینیم، همانطور كه بازخورد خوبی در جشنواره داشت.



1397/11/24
16:04:37
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: آثار , پلیس , تولید , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ