آموزش بازماندگان از تحصیل در ۱۵ استان

آموزش بازماندگان از تحصیل در ۱۵ استان

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش ضمن اشاره به اجرای طرح آشتی با آموزش ( آبا ) بعنوان یکی از بسته های تحولی به منظور جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره متوسطه اظهار داشت: تابحال طرح در ۱۵ استان، ۵۴ منطقه و ۸۱ مدرسه آموزش از طریق دورِ مجری در ۱۱۷ کلاس اقماری (۵۲ کلاس تجهیز شده) در حال اجراست، این در حالیست که ۲۲۴۸ دانش آموز با حمایت خیرین جذب شده اند.


گودرز شاهمرادی در گفتگو با ایسنا، به زمینه و علل شکل گیری و اجرای طرح آشتی با آموزش ( آبا) اشاره و اظهار نمود: یکی از مسائل مهم و اساسی آموزش و پرورش، مبحث کودکان و نوجوانان بازمانده یا تارک تحصیل و به عبارتی پایین بودن نرخ پوشش تحصیلی در بعضی از مناطق بخصوص در مناطق کمترتوسعه یافته، مرزی و روستایی است.
وی اساسی ترین علل بازماندگی و ترک تحصیل را به سبب مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، نبود امکانات آموزشی و غیره عنوان نمود.
مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش افزود: در سنوات گذشته آموزش و پرورش تمام مساعی خویش را برای جذب دانش آموزان از طرق مختلف چون تاسیس مدارس جدید، ایجاد مدارس شبانه روزی در دوره متوسطه و راه اندازی مدارس روستا مرکزی به کار گرفته است اما هنوز برخی از دانش آموزان از این خدمات محروم هستند.
شاهمرادی اظهار داشت: با عنایت به گستردگی جغرافیایی، تفاوت های قومی و زبانی در کشور و دشوار بودن ایجاد امکان مناسب آموزش برای همه دانش آموزان، لازم است با به کارگیری روش های نوین و منابع جدید روشی متفاوت و متناسب با شرایط افراد اتخاذ شود تا شاهد ایجاد فرصت های برابر آموزشی باشیم و به تدریج امکان آموزش و پرورش با کیفیت را برای همه فراهم نماییم.
وی تصریح کرد: در این نگاه با بهره گیری از آئین نامه های آموزشی مدارس آموزش الکترونیکی که از سه ظرفیت آموزش های نیمه حضوری، حضوری و غیرحضوری برای آموزش برخوردار است، فرصت های مناسب را در چارچوب طرح آبا برای این گروه از کودکان و نوجوانان فراهم می نماییم.
مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور آموزش و پرورش اضافه کرد: در این طرح مدارس آموزش الکترونیکی بعنوان مجری با عنایت به شرایط دانش آموزان در مناطق مختلف از سه روش کتاب پایه، دیداری- شنیداری و آموزش الکترونیکی در عرضه آموزش های مربوط، به عرضه خدمات می پردازند.
شاهمرادی با اعلان اینکه این طرح بعد از اجرای آزمایشی در شش منطقه جنوبی استان سیستان و بلوچستان در ۱۴ مدرسه مجری و ۳۴ کلاس اقماری با پوشش قریب به ۱۰۰۰ نفر دانش آموز متوسطه اول و دوم و بررسی در شورایعالی آموزش و پرورش بعنوان یکی از بسته های تحولی منطبق با سند تحول بنیادین در مرداد ماه سالجاری به تمامی استان ها ابلاغ گردیده است و برابر دستورالعمل مربوطه، برنامه عملیاتی طرح بعد از بررسی در شورای آموزش و پرورش استان ها و شورای آموزش و پرورش مناطق هدف، تنظیم و با همکاری مدارس آموزش الکترونیکی مجری و خیرین، نهادها و دستگاههای اجرایی، در مناطق هدف اجرا می شود. این طرح با هدف پوشش دانش آموزان لازم التعلیم (زیر ۱۸سال) طراحی شده است بنابراین بعد از شناسایی افراد مشمول طرح با تشکیل کلاس های آموزشی الکترونیکی گروهی به شیوه نیمسالی واحدی به ادامه تحصیل می پردازد.
شاهمرادی افزود: هدف گذاری طرح برای سالجاری تحصیلی در صورت حمایت مالی خیرین، پوشش تحصیلی ۱۰۰۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل است که تابحال بخشی از آن محقق شده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در این طرح امکان پذیر است ؟ اظهار داشت: در این طرح اتباع خارجی هم با داشتن مدارک هویتی معتبر می توانند از تحصیل مجانی برخوردار شوند.



1399/12/12
10:15:42
0.0 / 5
1060
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , الكترونیكی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ