حجت الاسلام لك زایی در نشست خبری تشریح كرد

انجمن مطالعات نفس راه اندازی می شود

انجمن مطالعات نفس راه اندازی می شود

به گزارش پرسی بلاگ معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست خبری همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت از طریق اندازی انجمن بین المللی مطالعات نفس اطلاع داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست خبری همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت که بامداد امروز ۱۰ اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار شد، اظهار نمود: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تلاش می شود با عنایت به نیازسنجی و مسئله شناسی، بسته فعالیتی تعریف گردد تا در اولویت پژوهش های پژوهشگاه قرار بگیرد چون پژوهش های فردی در خارج از پژوهشگاه توسط افراد انجام می گیرد.
وی یکی از کلان پروژه های پژوهشگاه را کلان پروژه نفس و بدن دانست که از ۱۵ سال پیش برنامه ریزی شد و قرار شد در چارچوب ملی و بین المللی برگزار گردد و خاطرنشان کرد: نخستین همایش نفس و بدن ۱۰ سال پیش با عنوان «آموزه های دینی و مساله نفس و بدن» برگزار شد و سال جاری دومین همایش با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با مشارکت دیگر ادیان و دیگر کشورها برگزار می گردد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: دلیل توجه به این مورد این بود که ادیان ابراهیمی در مورد انسان مشترکاتی دارند. اگر برای انسان علاوه بر جسم، قائل به یک روح و نفس هستیم، باید بحث نماییم که تکلیف این روح و بدن پس از مرگ چه می شود؟ اگر پس از مرگ به حیات خود ادامه می دهد، تاثیرات آن در زندگی بشر چگونه خواهد بود؟ درواقع از اینجا پلی به عرصه امتداد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان شناسی بزنیم که اگر این مسئله برای انسان معاصر جاافتاد، آنوقت باید تامل کند که معنویت و خدا چه جایگاهی در زندگی او دارد؟
وی بیان نمود: مجموعه کتاب های این همایش در ۲۲ مجلد منتشر خواهد شد که ۱۵ جلد آن برای روز همایش آماده است و رونمایی می شود. همینطور یک مجله بین المللی هم تدوین شده است.
لکزایی همینطور از طریق اندازی انجمن بین المللی نفس اطلاع داد و اظهار داشت: این انجمن با هدف حفظ ارتباط شرکت کنندگان در همایش و علاقه مندان به موضوعات این همایش تحت عنوان «انجمن بین المللی مطالعات نفس» راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه برای این همایش، هشت پیش نشست در داخل و خارج از ایران برگزار شده است، اظهار داشت: پروفسور ماسیمو کامپانینی از علاقه مندان ایران و شیعه بود که قرار بود در این همایش شرکت نماید که متاسفانه مهرماه سال جاری به صورت ناگهانی دارفانی را وداع گفت.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در انتها خاطرنشان کرد: شرکت در همایش، مجازی و مجانی است و امید است گامی جهت تحقق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی باشد که فرمودند: «روی امتداد سیاسی و اجتماعی فلسفه اسلامی کار کنید.»

1399/12/10
22:43:32
0.0 / 5
992
تگهای خبر: اجتماعی , بین المللی , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ