رئیس مركز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

رونمایی از نظام موضوعات پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت لازم است

رونمایی از نظام موضوعات پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت لازم است

پرسی بلاگ: علی محمد نائینی اظهار داشت: باید این نظام موضوعات پژوهشی ایجاد و از آن رونمایی شود و سپس موضوعات تحقیقی و پژوهشی در اختیار محققین و پژوهشگران قرار بگیرد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، بامداد امروز علی محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در جلسه ای با حضور مدیران مرکز ضمن اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار نمود: هرچه از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ فاصله می گیریم، هرروز بر رشد و بالندگی و تأثیرات این انقلاب افزوده می شود و نفوذش گسترش پیدا می کند و برای تحقق آن هدف های بلندی که ترسیم شده نزدیک تر می شویم که به فرموده حضرت امام (ره) هدف اصلی، تحقق جامعه مهدویت و تمدن اسلامی با مدیریت حضرت مهدی (عج) است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزارکننده نخستین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار نمود: از کار و تلاش همه عزیزان در برگزاری نخستین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی تشکر می کنم. امیدواریم آثار و برکات خوبی را به همراه داشته باشد و به تقویت جریان پژوهش و پژوهشگری در عرصه دفاع مقدس و مقاومت کمک نماید.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه این کار زمانی کامل می شود که ما از همین امروز آنرا رها نکنیم و کار را به صورت جدی پیگیری نماییم، اضافه کرد: لازم است سازوکارها، زیرساخت ها و سامانه های پژوهشی تقویت شود تا ان شاءالله تمام جامعه پژوهشی و دانشگاهی و مراکز مطالعاتی را متوجه یک پدیده مهم به نام دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت نماییم. باید در این امر پیگیری مستمر انجام دهیم تا در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، تحقیق و پژوهش و انتخاب موضوعات تحقیقاتی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اولویت داده شود.
وی ضمن اشاره به استمرار فعالیت دبیرخانه این دوسالانه اظهار داشت: نیاز به ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد تا بانک جامع خوبی از مجموع آثار پژوهشی دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی که تا حالا انجام شده جمع آوری کنند. این بانک جامع باید شامل تمام رساله ها و رساله های مقطع تحصیلات تکمیلی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باشد و بدین سبب محدود به داخل کشور نباشد و همه محور مقاومت را در بر بگیرد.
سردار نائینی ضمن اشاره به ضرورت وجود نظام موضوعات پژوهشی دسته بندی شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت بیان نمود: باید این نظام موضوعات پژوهشی ایجاد و از آن رونمایی شود و سپس موضوعات تحقیقی و پژوهشی در اختیار محققین و پژوهشگران قرار بگیرد تا بدانند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در چه موضوعاتی می توانند پژوهش انجام دهند. همین کار عامل ایجاد انگیزه برای انتخاب موضوع رساله محققین و پژوهشگران خواهد شد.
وی اجرای نخستین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را خوب ارزیابی کرد و درعین حال اظهار داشت: باید کوشش کرد تا در حوزه مقاومت گسترده تر و حرفه ای تر عمل شود. بهتر است تا در دوره های بعدی مراکز پژوهشی جبهه مقاومت در هر کشوری جداگانه فعالیت کنند و برایشان گروه های داوری جداگانه ای تشکیل گردد. دبیرخانه دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت می بایست نسبت به دریافت اعتبار جایزه سردار سپهبد شهید سلیمانی پیگیری های لازم را انجام دهد. در ضمن یک از برنامه های آینده مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز پشتیبانی از کتب و رساله های پژوهشی برگزیده و برتر در این دوسالانه خواهد بود.
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اضافه کرد: همین طور در داخل کشور مقالات علمی می بایست شرکت داده شود، برای اینکه گاهی مقالات معتبر علمی- دانشگاهی اثرش از یک کتاب خیلی بیشتر است.

1399/11/19
21:45:18
0.0 / 5
711
تگهای خبر: آثار , شركت , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ