تبدیل شهر زیرزمینی پایتخت به شهری هوشمند

تبدیل شهر زیرزمینی پایتخت به شهری هوشمند

به گزارش پرسی بلاگ مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ایجاد زیرساخت ها برای تبدیل شهر زیر زمینی پایتخت به شهری هوشمند اطلاع داد و اظهار داشت: شهر زیرزمینی هوشمند گام نخست را برای اجرای برنامه های آتی هوشمند دیگر برداشته است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا فرنوش نوبخت اضافه کرد: در شرایط فعلی که با کمبود نقدینگی روبرو می باشیم با استفاده از امکانات دیگر کوشیده ایم راهکاری عرضه دهیم تا مسافران شرایط مطلوب و بهتری را احساس کنند.

وی با تکیه بر اینکه نباید مشکلات موجود را به مردم انتقال داد، اظهار داشت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب تر تمامی تلاش خویش را می نماییم.

نوبخت اضافه کرد: یکی از اقداماتی که شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این شرایط انجام داد استفاده از هوش مصنوعی و ابزاری برای مشاهده میزان مسافران در خطوط است. با این ابزار شهروندان می توانند با انتخاب زمان مناسب سفر، سفری با آسایش بیشتر را تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه هایی که در این دوره مطالعه و اقدام شد محقق کردن شعارتهران هوشمند، در شهر زیر زمینی است که در دو بخش عمده سنجش میزان مسافر و تهیه بلیت عملیاتی شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه زیرساخت های نرم افزاری برای متروی هوشمند تا حدودی فراهم شده و وضعیت قابل قبول است، اظهارکرد: تهیه بلیت از راه نرم افزار «تهران من» از اقدامات انجام شده است و تلاش شده همه ارتباطات بین مردم و شهرداری دیجیتال باشد و سرویس عمومی را عرضه نماید.

نوبخت با تاکید براینکه ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمامی تلاش خویش را برای نشان دادن وضعیت رو به بهبود کرده ایم، خاطرنشان کرد: مترو هم از فضای عمومی کشور جدا نیست و نمی توانیم فضای عمومی کشور را تغییر بدهیم اما تمام تلاش ما این است که در فضای کرونایی، تحریم و شرایط سخت اقتصادی که مردم در آن گرفتار هستند، بهترین خدمات را عرضه دهیم و بعنوان بزرگترین شرکت بهره بردار مترو در کشور کارهایی را که برای جلب رضایت بیشتر مردم می توانیم، انجام دهیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه وی تصریح کرد: کرونا در کنار تمام مشکلات و تهدیداتی که برای حمل و نقل عمومی بویژه مترو داشت فرصتی هایی را ایجاد کرد تا گام های سریع تری برای رسیدن به شهرزیر زمنی هوشمند برداشته شود. از تهدید به وجود آمده بعنوان یک فرصت استفاده کردیم تا در شرایطی که نمی توانیم تعداد ناوگان را اضافه نماییم با استفاده از حوزه فناوری اطلاعات شرایطی را مهیاکنیم تا شهروندانی که مجبور به خارج شدن از خانه و استفاده از حمل و نقل عمومی مترو هستند با مدیریت زمان سفر خود از حضور در ساعات شلوغ اجتناب کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.





منبع:

1399/10/28
17:46:30
0.0 / 5
1162
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ