مدیركل حفاظت محیط زیست فارس:

حكم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

حكم آزادسازی اراضی حریم و بستر تالاب پریشان صادر شد

فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت: با تلاش تیم حقوقی این اداره و با همکاری مطلوب دستگاه قضایی، حکم آزادسازی بخشی از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان واقع در شهرستان کازرون، صادر گردیده است.


حمید ظهرابی اظهار داشت: به باعث دادنامه قطعی صادره از جانب شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس به تاریخ ۳۰ آذر سال جاری، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ مترمربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان واقع در شهرستان کازرون، از تصرف خارج خواهد شد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از محیط زیست فارس، ظهرابی اضافه کرد: پیش از این در سال ۹۲، به باعث دادنامه صادره از شعبه مذکور، با ادعای افزایش مستثنیات از جانب یک شخص حقوقی ضد اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون بعنوان مسثنیات در نظر گرفته شده بود و در معرض قطعه بندی و واگذاری به اشخاص بود که با مبادرت به موقع در حال باز پس گیری این زمین ها هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: با اطلاع از اینکه یک مجموعه حقوقی مدعی مالکیت بخشی از اراضی تالاب پریشان شده و اداره کل منابع طبیعی فارس را در دادگاه تجدید نظر محکوم کرده است، محیط زیست فارس بعنوان معترض ثالث دعوی خویش را به دادگاه عرضه و به دادنامه قطعی صادره در این خصوص اعتراض کرد و با قبول هزینه های دادرسی و انجام مراحل کارشناسی، موفق شد که تعلق این اراضی به دولت و تالاب پریشان را اثبات کند.
وی با بیان اینکه، اراضی موصوف بعنوان بخشی از اراضی بستر و حریم تالاب و متعلق به دولت بوده است، اظهار داشت: مطابق ماده ۷​ قانون اراضی مستحدث و ساحلی، این زمین ها قابل تصرف و تملک توسط اشخاص نیست؛ حتی اگر متصرفان، برای این قبیل اراضی اسناد مالکیت گرفته​ باشند.
ظهرابی خطاب به کسانی که مبادرت به تخریب و تصرف اراضی حریم تالاب هایی نظیر تالاب ارژن کرده اند، اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجازه نخواهد داد حتی یک متر مربع از اراضی تالابی مورد تصرف قرار گیرد و حتما این اراضی باز پس گرفته خواهند شد، حتی اگر سال ها از تصرف آن گذشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از شهروندان و خصوصا دوستداران محیط زیست درخواست نمود که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فورا از راه شماره ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط زیست استان یا به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.



1399/10/09
12:35:15
5.0 / 5
1219
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ