حاجی بابایی:

تهیه تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت قرار گیرد

تهیه تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت قرار گیرد

به گزارش پرسی بلاگ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواهان این شد که تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت بودجه  ۱۴۰۰ قرار گیرد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت، ضمن اشاره به لزوم توسعه عدالت آموزشی اظهار داشت: اصلی ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.
وی تصریح کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می شود که بتوانیم زیرساخت های آموزش وپرورش انعطاف پذیر را ایجاد نماییم تا همه دانش آموزان صرف نظر از تفاوت های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت های بوجود آمده بهره برداری کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس ضمن اشاره به ضرورت استانداردسازی فرآیندهای آموزش وپرورش با عنایت به چرخش های تحول آفرین که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: در تربیت تمام ساختی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه معلمان بر مبنای استعدادهای هر یک مدنظر می باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی و فضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان و نوجوانان طراحی و تدوین شود.
وی در تبیین این مورد به اهمیت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره نمود و اظهار داشت: آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود و با این رویکرد عنصر مهم و مکمل در آموزش و پرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.
حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان ها به منظور توسعه آموزش های مهارتی، ضرورت تجهیز کارگاهها و آزمایشگاه های مدارس را هم در ردیف اولویت هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.
وی به آموزش های مجازی و دیجیتالی هم اشاره نمود و اظهار داشت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس ضمن اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش و پرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین هم مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: طبق گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت و ابزار هوشمند جهت استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند، ازاین رو توجه ویژه به تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم ترین لزوم هایی است که باید دولت و مجلس آنرا در برنامه خود قرار دهند.
وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه هم اشاره ای داشت و اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این حوزه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه های خویش را عرضه کند.




منبع:

1399/10/07
12:19:15
5.0 / 5
870
تگهای خبر: آموزش , انسانی , بیماری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ