آیین معرفی كتاب هندسه ی انقلاب برگزار می گردد

آیین معرفی كتاب هندسه ی انقلاب برگزار می گردد

پرسی بلاگ: مراسم آیین معرفی كتاب هندسه ی انقلاب، در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مراسم آیین معرفی كتاب «هندسه ی انقلاب»، در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فردا هشتم بهمن ماه، با همكاری انتشارات انقلاب اسلامی(وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی)) و خبرگزاری تسنیم انجام می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمكران، حمیدرضا مقدم فر كارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی، محمدحسین رجبی دوانی استاد دانشگاه و پژوهشگر، مهدی مطهری گردآورنده این اثر در این مراسم حضور خواهند داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار دبیر و كارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی در تاریخ ۱۴/بهمن/۱۳۹۴ واژه ای جدید را به فرهنگنامه انقلاب اسلامی اضافه كردند و آن تعبیر «هندسه انقلاب» بود. ایشان راهكاری را برای استنباط اركان هندسه ی انقلاب معرّفی كردند و آن، این كه مخاطب با بازگشت مستقیم به كتاب صحیفه امام(قدّس سرّه) و استخراج كلمات پرتكرار می تواند به اصول انقلاب برسد. ایشان می فرمایند: «براساس سخنان امام(ره)، سوژه «مردم»، «استقلال كشور»، «تدیّن و پایبندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استكبار و زورگویی»، «مسئله فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجّه به مستضعفین و رفع فقر»، خطوط اصلی انقلاب هستند كه از تركیب آنها هندسه ی انقلاب به دست می آید».
این كتاب ۵۲۰ صفحه ای در هفت سرفصلی كه معظّمٌ له برمبنای بیانات امام خمینی(قدّس سرّه) مطرح نمودند، تنظیم شده و از كلمات و مطالب دیگری كه نسبت به سایر كلمات، بسامد بیشتری داشتند و به لحاظ ارتباط موضوعی تحت عناوین اصلی قرار می گرفتند، باز ذیل آنها استفاده شده است.
مراسم معرفی كتاب «هندسه ی انقلاب» فردا، ۸ بهمن ماه، ساعت ۱۰ در خبرگزاری تسنیم واقع در خیابان میرزای شیرازی، خیابان دوازدهم، پلاك ۲ انجام می شود.

1397/11/07
01:58:58
5.0 / 5
4405
تگهای خبر: آثار , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ