برگزیده ی سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی معرفی شد

آموزش حروف الفبای بریل با بهره گیری از كارت بازی

آموزش حروف الفبای بریل با بهره گیری از كارت بازی

پرسی بلاگ: ایده کارت بازی بریل برای یادگیری و آموزش حروف الفبا و بریل به کم بینایان و نابینایان طراحی و در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی بعنوان برگزیده معرفی گردید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، این بازی به شکلی طراحی شده که جهت استفاده تمامی افراد، بینا، کم بینا و نابینا که قدرت لامسه ی متفاوت دارند مناسب می باشد. «کارت بازی بریل» شامل کارت های تمام حروف های الفبای فارسی، عربی، انگلیسی، اعداد و ۳۰ کارت فرعی حروف تکراری و پرکاربرد است و شیوی بازی آن در دفترچه راهنما به فارسی نوشتاری و خط بریل توضیح داده شده است. مسلم خاوری ایده پرداز بازی بریل در باره این بازی اظهار داشت: این بازی حاصل تجربه من از خط بریل است و با هدف تعامل افراد کم بینا و نابینا با افراد سالم طراحی شده است.
او اضافه کرد: در این بازی به دنبال ایجاد یک فضای مشترک برای درک دو فضای متفاوت بودم و به همین دلیل بازی را بر اساس کارت های برجسته حروف الفبای فارسی و انگلیسی، حرکات قرآنی و اعداد طراحی کردم. برگزیده ی سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی هم چنین تصریح کرد: این بازی بمنظور یادگیری حروف بریل و ایجاد امکان بازی میان افراد بینا و نابینا برای تمامی گروه های سنی طراحی شده است. وی ادامه داد بازی کارتی بریل با روش های متنوع و اختصاصی از ساده تا پیچیده قابل استفاده و برای بازی با حروف، ساخت کلمه ها و جمله ها. حروف برجسته بریل به صورت درشت و ریز در کارت ها استفاده شده است و در مرحله پیشرفته تر آن، قلم و لوح ریز و درشت دارد. خاوری با اشاره به اینکه این طرح هم اکنون در مرحله ایده قرار دارد اشاره کرد: تلاش می کنم بعد از اصلاح و توسعه بازی با مشارکت تولیدکنندگان یا سازمان های علاقمند آنرا به تولید انبوه برسانم. وی هم چنین ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر برگزاری رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی و ایجاد فضای تعاملی برای ایده پردازان، خواهان بهره گیری بیشتر از افراد متخصص برای آموزش ها شد و اظهار داشت: مهمست که به تمام افراد چه متخصص و چه تازه کار فرصت دیده شدن و یادگیری فضاهای جدید و طراحی داده شود.


منبع:

1399/09/19
14:29:20
5.0 / 5
1282
تگهای خبر: آموزش , تولید , طراحی , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ