در سومین رویداد ملی اسباب بازی معرفی شد؛

طراحی سرگرمی داستان دست ها برای ناشنوایان

طراحی سرگرمی داستان دست ها برای ناشنوایان

بازی داستان دست ها ویژه ناشنویان در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان بعنوان ایده برتر ارائه شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، «داستان دست ها» عنوان یک سرگرمی است که ویژه ناشنویان طراحی شده و در سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان ایده برتر ارائه شد.
با توجه به این که اصلی ترین مشکل ناشنوایان از دست دادن ابزار زبان بعنوان رایج ترین وسیله ی ارتباطی است، این بازی با هدف جایگزینی ابزارهای مشترک برای ایجاد زمینه برقراری ارتباط میان افراد شنوا و ناشنوا طراحی شده است.
سرگرمی «داستان دست ها» با طرحی نیما قانعی و نوا خلوصی یک بازی فراگیر، مناسب افراد شنوا و ناشنوا شامل یک بسته ی بازی است که اجزایی مانند کارت ها، صفحه قرارگیری، مهره های بازی و راهنمای بازی است که دست کم دو گروه ۲ نفره می توانند با هم بازی کنند.
نیما قانعی ایده پرداز این بازی در باره آن اظهار داشت: این بازی نتیجه یک پژوهش چند ماهه در استودیو «شهر ناشنوا دوست» در مرکز «توییک» مرکز نوآوری های شهری تهران است که بعد از یک سال تلاش توانستیم نمونه پایانی را در سومین رویداد ملی ایده آزاد عرضه نماییم.
او اضافه کرد: روش طراحی این بازی «Human Center Design» و «Design Thinking» و تمرکز بر روند فکری و توجه به تجربه ی کاربر در استفاده از محصول بوده است.
ایده پرداز بازی «داستان دست ها» ابراز امیدواری کرد که با حمایت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه اسباب بازی و سرگرمی هر چه زودتر این ابزار در دسترس کودکان و نوجوانان ناشنوا قرار گیرد.
وی هم چنین از عرضه پیشنهادی از جانب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان بهزیستی کشور برای تولید مشترک این بازی اطلاع داد و اظهار داشت: در حال مذاکره برای نهایی شدن مراحل تولید آن هستیم.
قانعی رویداد ملی ایده آزاداسباب بازی را فرصت خوبی برای ایده پردازان دانست تا ایده های خویش را تبدیل به محصول کنند و اضافه کرد: برگزاری نشست های منتورینگ، پیشنهادها و تجربه های گروه مشاور به پخته شدن ایده ها کمک و مسیر آنها را روشن تر می کند.
آئین معرفی ایده های برتر و منتخب سومین رویداد ملی ایده آزاد آبان ۱۳۹۹ در تهران برگزار و از میان ۱۶۰ ایده رسیده به دبیرخانه و ۳۹ ایده ی رسیده به مرحله پایانی، ۱۱ ایده ی برتر این رویداد ارائه شد.


منبع:

1399/09/13
20:51:52
5.0 / 5
1205
تگهای خبر: تولید , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ