نماینده سازمان همكاری های بین المللی آلمان:

چالش های محیط زیستی با همكاری كشورها حل می شود

چالش های محیط زیستی با همكاری كشورها حل می شود

پرسی بلاگ: نماینده سازمان همكاریهای بین المللی آلمان (GIZ) با اشاره به این كه تغییرات آب و هوایی شامل همه كشورها می شود، اظهار داشت: همكاری كشورهای مختلف دنیا می تواند چالش های محیط زیستی را از بین ببرد اما هر كشوری باید به صورت جداگانه به وظایف خود در حوزه محیط زیست عمل كند.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مارسل نیكمن در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز كه امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد سبز و توسعه پایدار امروز برای همه افراد آشنا است چون خیلی از كشورها از آن استفاده های زیادی می كنند.

وی افزود: همانطور كه همه متوجه اثرات منفی تغییرات آب و هوایی هستیم، در برقراری ارتباط موثر بین اقتصاد و محیط زیست برای نسل آینده باز باید برنامه ریزی نماییم چون این مساله بسیار مهمی است.

نماینده سازمان همكاریهای بین المللی آلمان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهاركرد: سال قبل تمام روستاهای كالیفرنیا به سبب آتش سوزی جنگل از بین رفتند، همین طور آلمان تابستان بسیار گرمی را تجربه نمود و جنگل های این كشور بسیار تحت تاثیر گرما قرار گرفت.

به گفته نیكمن با گرم تر شدن كره زمین بخش های مختلف دنیا همچون آلمان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی گرفته اند. ایران باز از تغییرات آب و هوایی تاثیر می گیرد كه بروز توفان های شن همچون نتایج تغییر آب و هوا در ایران است. دانشمندان معتقد هستند كه این تاثیرات آغاز تغییر یك اقلیم بزرگ است.

نماینده سازمان همكاریهای بین المللی آلمان در ادامه اظهار نمود: محافظت از محیط زیست همه را تحت تاثیر قرار می دهد. دولت آلمان اعتقاد دارد چالش های محیط زیست با همكاری كشورها از بین می رود. با این وجود هر كشوری باید سهم خودرا برای نجات محیط زیست انجام دهد.

نیكمن اشاره كرد: در آلمان پس از یك دوره از یك جامعه پیشرفته به یك جامعه محیط زیست رسیدیم. از فناوری های قدیمی به سمت فناوری نو و دوستدار محیط زیست حركت كردیم و به این نتیجه رسیدیم كه باید حركت به سمت توسعه پایدار را مدنظر قرار دهیم تا محیط زیست و جامعه ای سالم داشته باشیم.

نیكمن در ادامه اظهار داشت: محیط زیست و توسعه پایدار دو سوژه همگام هستند و باید در كنار یكدیگر حركت كنند.

وی افزود: ایران خودرا با اهداف طولانی مدت پروتكل مونترال هماهنگ كرده و در این راستا بر حسب منابع مخرب لایه ازن متمركز شده است و این كار را با انتشار گازهای گلخانه ای انجام می دهد.

نماینده سازمان همكاریهای بین المللی آلمان در ادامه اظهار داشت: در دو پروژه با ایران همكاری می نماییم، یكی مدیریت مواد مخرب لایه ازن و دیگری مشاركت جهانی برای حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی است كه با تمركز در كاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیگیری می شود.

به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، مریم جوان شهركی - نماینده سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO) - در در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهاركرد: این روزها برای بیشتر كشورها همچون ایران شرایط سخت و چالش برانگیز شده است برای اینكه صنایع با افزایش قیمت ها مواجهند.

وی افزود: بر این اساس باید ظرفیت خودرا همگام با بهره وری، افزایش دهیم برای اینكه آشفتگی های اقتصادی می تواند عوارضی جبران ناپذیر برای محیط زیست داشته باشد.

نماینده سازمان صنعتی ملل متحد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مصرف بالای انرژی در دنیا اظهار داشت: این روش علاوه بر این منابع را از بین می برد، منجر به آلودگی زیست محیطی باز می شود كه در خیلی از این موارد این آلودگی ها جبران ناپذیر است.

جوان شهركی در ادامه اظهار نمود: در ایران به سبب مصرف بی رویه منابع و پایین بودن قیمت انرژی لازم است كه الگوی مصرف بازنگری شود.

وی همین طور اشاره كرد: تجربه های نماینده سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO) نشان داده است كه می توان در اجرای پروژه ها مصرف انرژی را كنترل كرد. طی پروژه ای پنج ساله كه در (UNIDO) انجام شده است، می توان سالانه پنج هزار بشكه نفت را ذخیره كرد.




1397/11/02
21:14:26
5.0 / 5
4830
تگهای خبر: بین المللی , خدمات , محیط زیست , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ