توسط كتابسرای تندیس؛

ترجمه رمان جدید دن براون منتشر گردید

ترجمه رمان جدید دن براون منتشر گردید

پرسی بلاگ: ترجمه رمان خاستگاه نوشته دن براون با محوریت شخصیت پرفسور رابرت لنگدان توسط انتشارات كتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، رمان «خاستگاه» نوشته دن براون اخیرا و طی چند روز گذشته با ترجمه حسین شهرابی توسط انتشارات كتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این كتاب مدتی معطل مجوز چاپ بود و فرایند انتشار و صحافی اش به سرعت بعد از دریافت مجوز انجام شد. در نتیجه «خاستگاه» از روز گذشته دوشنبه ۹ مهر منتشر و ارائه شد. نسخه اصلی این كتاب سال قبل با عنوان «Origin» همزمان در ۱۳ كشور جهان منتشر گردید. مترجمان مختلف كتاب در این ۱۳ كشور، مانند روال بازگردانی كتاب های پیشین این نویسنده، تحت تدابیر امنیتی و در حالیكه دو ماه در خانه ای در بارسلون به سر بردند، كار ترجمه را انجام دادند.
دن براون نویسنده سرشناس آمریكایی است كه او را با رمان های «كد داوینچی»، «فرشته ها و شیاطین»، «دوزخ» و «نماد گمشده» می شناسیم كه تاكنون فیلم سینمایی اقتباسی ۳ عنوان «كد داوینچی»، «فرشته ها و شیاطین»، «دوزخ» ساخته و اكران شده اند. شخصیت اصلی این رمان ها، پروفسور رابرت لنگدان نمادشناس آمریكایی و استاد دانشگاه هاروارد است كه ایفاگر نقش وی در فیلم های مورد اشاره، تام هنكس بوده است.
در «خاستگاه»، لنگدان جهت شركت در برنامه ای مهم به موزه گوگنهایم در بیلبائو واقع در اسپانیا می رود. مبحث برنامه، اعلام كشفی است كه گفته شده علم را زیر و رو خواهد نمود. میزبانِ لنگدان، مردی به نام ادموند كِرش است؛ یك آینده شناس و میلیاردر كه اختراعات و پیش بینی هایش سبب شده شخصیت مشهوری بشود. كرش سال ها قبل از دانشجویان پروفسور لنگدان در هاروارد بوده و حالا مقرر است سبب رقم زدن پیشرفت بزرگی در دنیای علم و فلسفه بشر بشود. این پیشرفت مقرر است جواب دو پرسش مهم و بنیادی بشر را درباره اصل وجودی اش بدهد.
ادامه داستان از این مقرر است كه با شروع برنامه ای كه كرش تدارك دیده، لنگدان و دیگر مهمانان، تحت تاثیر قرار می گیرند اما از همان اول ماجرا مشخص است كه مقرر است جنجال هایی به پا شود و حتی جنجالی تر از چیزی كه فكر می كردند. برنامه تدارك دیده ناگهان تبدیل به یك آشوب می گردد و كشف پرارزش ادموند كرش در معرض نابودی قرار می گیرد. جان پروفسور لنگدان به خطر می افتد و ناچار به فرار می گردد. حالا او مجبور است دردسرهای زیادی را تحمل كند تا به راز كشف كرش دست پیدا كرده و آن را علنی كند.
لنگدان به دهلیزهای تاریك تاریخ ادیان بنیادگرای اروپا قدم گذاشته و باید از دست دشمنانش فرار كند. خواستگاه این دشمنان كاخ سلطنتی اسپانیا است...
ترجمه این رمان با ۷۶۸ صفحه و قیمت ۷۰ هزار تومان انتشار یافته است.

1397/07/10
13:47:38
0.0 / 5
4652
تگهای خبر: ترجمه , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ