دكه نشریات؛

مرور دوبله های ماندگار كارتون های تلویزیون در سروش كودكان

مرور دوبله های ماندگار كارتون های تلویزیون در سروش كودكان

به گزارش پرسی بلاگ ماهنامه سروش كودكان در جدید ترین شماره خود پای درد و دل های داوران نوجوان جشنواره فیلم كودك و نوجوان رفته و مروری بر دوبله كارتون های نوستالوژیك تلویزیون دارد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جدید ترین ماهنامه سروش کودکان در حالی انتشار یافته است که به مناسبت های مهمی نظیر برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، روز جهانی کتاب و کتاب خوانی و روز جهانی تلویزیون پرداخته است.
در این شماره به بهانه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، گفت وگویی با چهار داور بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان صورت گرفته است. عسل بهادر، محمدصدرا بهشتیان نژاد، هورا ابولی و یگانه محمدی چهار داور نوجوان این جشنواره اند که با سروش گفتگو کرده اند.
در این گفت وگوها توضیحاتی درباره انتخاب داوران کودک برای جشنواره داده شده و این داوران جوان از آرزوهایشان در آینده حرف می زنند.
بخش مهم دیگر ماهنامه سروش کودکان توجه به هنر دوبله، تاریخچه و وضعیت فعلی آن در کشور است. مژگان عظیمی، دوبلور باسابقه کشور که او را با شخصیت هایی نظیر هایدی، بابا لنگ دراز، فوتبالیست ها و … می شناسیم، از یک عمر فعالیت هنری خود در عرصه دوبله سخن گفته است. او می گوید کار دوبله را از ۵ سالگی شروع کرده و سالهاست به این حرفه مشغول می باشد. همچون نقش های ماندگار او می توان به «جینا» در انیمیشن پینوکیو، «توئیتی» و «هایدی» اشاره نمود.
در این بخش، ماهنامه سروش با هومن خیاط، دوبلور جوان کشور هم گفتگو کرده است. هومن خیاط را با صدای شخصیت هایی نظیر «هرب» در انیمیشن مینیمون ها، «دراک» در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا و «رئیس پلیس» در زوتوپیا می شناسیم. خیاط در توضیح فعالیت هنری خود می گوید که در ابتدا عروسک گردان و بازیگر تئاترهای کودک بوده و سپس به عرصه دوبله وارد شده است. وی همینطور عاشق نقش های دشوار می باشد.
مروری بر چند دوبله ماندگار در کارتون های تلویزیون آخر بخش پرونده ویژه سروش برای دوبله است. در این بخش دوبلورهای کارتون هایی مثل فوتبالیست ها، لاک پشت های نینجا، لوک خوش شانس، گربه سگ و.. عرضه شدند.
همچنین در آستانه روز جهانی کتاب و کتاب خوانی، ماهنامه سروش کودکان چند داستان کودکانه هم منتشر نموده است. «داستان سه خرس» ترجمه فریبا صفرپور، نخستین داستان انتشار یافته در این شماره از ماهنامه سروش است. قصه نمایش «خرسی که خرس بود» نوشته منوچهر اکبرلو و «فیلو خواب نمی ماند» نوشته مریم سعیدخواه دیگر داستان های کوتاهی است که در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
در بخش پایانی این شماره از نشریه مذکور، ساخت کاردستی «یک آدم برفی ضد آفتاب» برای کودکان آموزش داده شده است.


منبع:

1399/08/14
21:07:48
5.0 / 5
1432
تگهای خبر: آموزش , پلیس , ترجمه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ