رییس كل سازمان نظام پزشكی:

كنترل كرونا باید به شكل فعال باشد

كنترل كرونا باید به شكل فعال باشد

به گزارش پرسی بلاگ رئیس كل سازمان نظام پزشكی با تاكید بر ضرورت تدبیر جهت پیش گیری از بیماری كرونا و با اعلان اینكه كادر درمان خسته شده است، اظهار داشت: علت مرگ و میر ناشی از كرونا باید به صورت علمی كنترل شود و روش های فعال برای كنترل بیماری در نظر گرفته شود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمد رضا ظفرقندی در نشست روز جهانی بیهوشی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان اظهار داشت: از گذشته های دور تا حالا اگر همکاران متخصص بیهوشی نبودند خیلی از کارهای تیمی پیش نمی رفت. بنده شاهد خدمات باارزش این کادر از گذشته های دور بودم. در ایام دفاع مقدس همکاران بیهوشی ما با تعداد کمی ده ها اتاق عمل را اداره می کردند. آن چه که دست شهدای مدافع سلامت را می گیرد، خدمت آنها به بیماران است.
وی اضافه کرد: مسئولان باید قدردان زحمات پزشکان باشند. اما هنوز مظلومیت و از خودگذشتگی آنها به شکلی که باید دیده نشده است. از لحظه اول شروع بیماری کرونا در بیمارستان ها متخصصان بیهوشی در بخش های آی سی یو فعال بودند. من بعنوان نماینده جامعه پزشکی وظیفه دارم این زحمات را ذکر کرده و از آنها قدردانی کنم. درمان کرونا مقابله با آن به شکل پیشگیری است.
وی با اشاره به این که بیماری کرونا یک بیماری جهانی است، اظهار داشت: اما آمار مرگ و میر در بین مردم و کادر درمان در کشور قابل قبول نیست و این مساله باید از پیش چاره اندیشی می شد. تذکرات کافی داده شد اما توجهی به آنها نشد. ابای از گفتن این مساله نداریم که کنترل بیماری باید به شکل فعال باشد که اگر انجام نشود مرگ و میرها بیش از این افزایش خواهد داشت.
ظفرقندی درباره ضرورت بررسی علمی میزان آمار در مبتلاشدن و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورمان اظهار داشت: در هیچ جای دنیا بدون برخورد فعال امکان کنترل مبتلاشدن و مرگ و میر وجود ندارد. برخی تصمیمات به شکل کارشناسی گرفته نشد مثل آن که مدارس با شکل الزام حضوری بودن بازگشایی شدند و یا پروتکل هایی اعلام گردید که الزامی برای رعایت آن وجود نداشت. مگر می توان در خیابانی چراغ قرمز گذاشت و شاهد عبور و مرور افراد از آن بود؟
وی افزود: بعد از مدتها از اعمال پروتکل ها بتازگی قرار شده است جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شود. کادر درمانی خسته شده اند. ما از اسفند خواهش کردیم که به فکر دنبال کردن بیماری باشیم. درمان کرونا در آی سی یو امکان پذیر نیست. بلکه باید به فکر پیشگیری بود. علت مرگ و میر به صورت علمی کنترل شود و روش های فعال برای کنترل بیماری در نظر بگیریم.




منبع:

1399/07/22
13:17:45
5.0 / 5
1839
تگهای خبر: بیمارستان , بیماری , خدمات , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ