برای صدایی كه اشتباه گرفته نمی شود؛

ملك الشعرای پیشین آمریكا برنده نوبل ادبی ۲۰۲۰ شد

ملك الشعرای پیشین آمریكا برنده نوبل ادبی ۲۰۲۰ شد

جایزه نوبل ادبیات، لوییز گلوك شاعر و مقاله نویس آمریكایی را بعنوان صد و هفدهمین برنده خود انتخاب نمود.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از سایت نوبل، دقایقی پیش آکادمی نوبل در سوئد از لوییز گلوک شاعر آمریکایی بعنوان برنده سال ۲۰۲۰ یاد کرد.
جایزه لوییز گلوک برای «صدای شاعرانه او که نمی توان آنرا اشتباه گرفت و زیبایی ریاضت کشیده که موجب می شود موجودیت فردی، جهانی شود» به گلوک تعلق گرفته است.
لوییز گلوک شاعر و مقاله نویس است و تابحال موفق به کسب جوایز مختلف در آمریکا همچون مدال بشردوستی ملی، جایزه پولیتزر، جایزه کتاب ملی، جایزه حلقه منتقدان کتاب ملی و جایزه بولینگن شده است. او بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ ملک الشعرای آمریکا بود.
او اولین اثر خودرا در سال ۱۹۶۸ منتشر نمود و تابحال ۱۲ مجموعه شعر و تعدادی مقاله منتشر نموده است.
گلوک اغلب بعنوان شاعری یاد شده قرار می گیرد که در آثار خود از سبک اتوبیوگرافی بهره می برد و از اطلاعات زندگی شخصی خود در اشعارش استفاده می نماید. با این وجود آثار او محدود به این تم موضوعی نیست و آثار غنی احساسی او اغلب از افسانه ها، تاریخ و طبیعت استفاده می نمایند تا درباره تجربه های شخصی و زندگی مدرن صحبت کنند.
گلوک در سال ۱۹۴۳ در نیویورک سیتی به دنیا آمد و در لانگ آیلند بزرگ شد. او هم اکنون یکی از استادان دانشگاه ییل است و در کمبریج واقع در ماساچوست زندگی می کند.
این نویسنده تابحال خودش به اثر تحلیل روانشناختی بر آثارش اشاره کرده و گفته مطالعاتش در زمینه های افسانه های باستانی، تمثیل ها و روایت های قدیمی روی او موثر بوده اند. علاوه بر این، او می گوید از آثار لئونی آدامز و استنلی کونیتز الهام گرفته است. منتقدان و پژوهشگران ادبی هم می گویند می توان الهام آثار افرادی مانند رابرت لوول، رینر ماریا ریلک و امیلی دیکینسون را در نوشته های وی دید.
سال پیش نوبل دو برنده معرفی نمود که شامل اولگا توکارچوک نویسنده لهستانی و پیتر هاندکه نویسنده و نمایش نامه نویس اتریشی بعنوان برندگان سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بود.
بین برندگان نوبل ادبیات تا قبل از این ۱۵ نویسنده زن این جایزه را به خانه برده بودند.

1399/07/18
10:58:40
5.0 / 5
1732
تگهای خبر: آثار , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ