توسط رایزنی فرهنگی ایران؛

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در تركمنستان شروع شد

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در تركمنستان شروع شد

دوره پاییزی آموزش زبان فارسی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد شروع شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران، مراسم افتتاحیه دوره پاییزی آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان برگزار گردید. در این مراسم، عباس ارباب خالص، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنانی، به نقش زبان فارسی در توسعه فرهنگی بشری در طول تاریخ اشاره نمود و اظهار داشت: زبان فارسی حالا هم با برخورداری از منابع غنی و اشعار شاعران بزرگ همچون حافظ، سعدی و فردوسی الهام بخش متفکران بزرگ جهان است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این ما بعنوان دو کشور همسایه می بایست با زبان یکدیگر آشنا شویم تا بتوانیم ارتباطات خود در همه زمینه ها و همچون فرهنگی را گسترش دهیم.
سفیر کشورمان با تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران برای برنامه ریزی خوب و منظم برای آموزش زبان فارسی، ابراز امیدواری کرد که با آخر گرفتن شرایط حاضر در دوره فراگیری بیماری، فارسی آموزان بتوانند برای آشنایی با اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان به ایران سفر کنند.
رضا خانیان رایزن فرهنگی کشورمان هم در این آئین ضمن تبریک به فارسی آموزان جدید برای شروع آموزش زبان فارسی، اظهار داشت: آموزش زبان فارسی یکی از فعالیتهای اصلی رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان است و این فعالیت با عنایت به تاکید قربان قلی بردی محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان برای ارتباط فرهنگی میان همسایگان صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این ما تلاش داریم با فعالیتهای مختلف و متنوع فرهنگی که با همکاری دولت ترکمنستان انجام می دهیم، زمینه ارتباط فرهنگی بیشتر میان دو کشور همسایه و دارای میراث تاریخی مشترک را فراهم آوریم.
در این آیین، سه تن از فارغ التحصیلان زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران، تجربیات خویش را برای فارسی آموزان جدید بیان نمودند و کلیپ های مختلفی هم درباره جاذبه های گردشگری ایران همزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ایران در محل رایزنی فرهنگی کشورمان به نمایش در آمد.
در آخر این مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاه بازدید نمودند.


منبع:

1399/07/13
13:52:06
5.0 / 5
1785
تگهای خبر: آموزش , بیماری , شركت , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ