مصرف كنندگان دخانیات بر اثر مبتلا شدن به كووید 19 بیشتر فوت می كنند

مصرف كنندگان دخانیات بر اثر مبتلا شدن به كووید 19 بیشتر فوت می كنند

به گزارش پرسی بلاگ سخنگوی وزارت بهداشت ضمن بیان اینكه مصرف كنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس كرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه كرده اند، اظهار داشت: مبادرت به ترك دخانیات در این برهه زمانی به علت همه گیری بیماری در كشور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری اظهار نمود: شواهد نشان داده است که مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده اند و میزان مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری در این گروه بیشتر از سایر افراد است.

وی افزود: خانواده های این افراد به خاطر مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی ریسک بالاتری را نسبت به مبتلا شدن به بیماری کرونا و البته سایر بیماری های در رابطه با مصرف دخانیات تجربه می کنند ازاین رو مبادرت به ترک دخانیات در این برهه زمانی به علت همه گیری بیماری در کشور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مردم از استعمال هر گونه مواد دخانی همچون قلیان، سیگار، پیپ و... چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی اجتناب کنند، اظهار نمود: همینطور از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله، قلیان سراها و اتاقک های سیگار که باعث انتقال آلودگی ویروسی می شود جدا اجتناب کنند.

لاری در انتها اظهار داشت: با عنایت به افزایش شیوع بیماری و تعداد فوتی ها لازم است عزم و اراده قوی تر و جدی تری داشته باشیم و هم برای سلامتی خود و هم به خاطر خستگی زیاد کادر درمان اصول سه گانه فاصله گذاری، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.





منبع:

1399/07/04
20:34:56
5.0 / 5
1945
تگهای خبر: بیماری , محصولات , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ