آغاز طرح هر كارمند یك فرزند معنوی بمنظور پشتیبانی از ایتام سراسر كشور

آغاز طرح هر كارمند یك فرزند معنوی بمنظور پشتیبانی از ایتام سراسر كشور

پرسی بلاگ: طرح «هر كارمند یك فرزند معنوی» با هدف پشتیبانی از فرزندان ایتام با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس كمیته امداد به صورت ویدئوكنفرانس در سراسر كشور شروع شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا و بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رئیس و مدیران ارشد کمیته امداد به همراه تعدادی از خیران و حامیان ایتام، عصر امروز با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار کردند.
معاون اول رئیس جمهور در این دیدار که در چارچوب مراسم «جشن ایران مهربان» برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر بنگاه های اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی، از استانداران سراسر کشور خواست با جدیت به این مساله ورود کنند و از بنگاه های اقتصادی بخواهند که در امتداد مسئولیت های خود، ایتام کشور را مورد حمایت قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آغاز طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، اضافه کرد: استانداران سراسر کشور موضوع ایتام را بطور جدی در دستور کار خود قرار داده و قسمتی از وقت خودرا به این مساله اختصاص دهند تا هیچ یتیمی در کشور بدون حامی نباشد.
جهانگیری با قدردانی از خیران که درآمدهای خودرا در امتداد رضای خداوند برای محرومان هزینه می کنند، اظهار داشت: مردم ایران مردمی نوع دوست و موقعیت شناس هستند و خیران نیز در هر عرصه ای که ورود کرده اند اقداماتی ماندگار و موثر از خود برجای گذاشته اند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: به لطف وجود خیران، انواع کارهای خیر طی سال های اخیر در سراسر کشور انجام شده است و آنجا که خیران در عرصه ساخت مدرسه و یا در عرصه سلامت حضور پیدا کرده اند، شاهد اقدامات ماندگار و بزرگی در کشور بوده ایم.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: توجه به ایتام و پشتیبانی از آنها در بین کارهای خیر مورد توجه خداوند قرار دارد و خوشبختانه کمیته امداد دراین زمینه اقدامات موثری انجام داده است و از زمان مرحوم نیری، مرحوم عسگراولادی و دیگر مسئولان این نهاد، پشتیبانی از ایتام با جدیت دنبال می شود.
ایشان سپس با اعلان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا زندگی مردم از نظر اقتصادی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و کسب و کارهای کوچک نیز از این مساله متأثر شد، اشاره کرد: البته با اقداماتی که در ماه مبارک رمضان تحت عنوان کمک های مومنانه انجام شد و با پویش ایران همدل که فقط زیبنده ملت ایران است، شاهد حل قسمتی از مشکلات طبقات ضعیف جامعه و افراد لطمه دیده از شیوع ویروس کرونا بودیم که باید از همه کسانی که دراین زمینه فعالیت کردند، قدردانی نماییم.
جهانگیری با اشاره به روحیه نوع دوستی در ایران اظهار داشت: در بعضی کشورها در روزهای شیوع ویروس کرونا شاهد غارت فروشگاه ها بودیم و این در حالیست که در ایران مردم برای کمک به هم نوعان از یکدیگر سبقت می گرفتند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ها و طرح های کمیته امداد برای پشتیبانی از فرزندان ایتام و محسنین در کشور اظهار داشت: از همکارانم در دفتر خواسته ام گزارش این اقدامات و تحت پوشش قرار گرفتن ایتام و محسنین را به صورت مستمر گزارش دهند و اگر نیاز باشد آمادگی دارم شخصا با مدیران بنگاه های اقتصادی تماس بگیرم تا در این طرح ها و برنامه های خداپسندانه مشارکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه هر نوع خدمت به طبقات ضعیف جامعه جزو ماندگارترین کارها است، اضافه کرد: اگر برنامه های کمیته امداد برای افزایش مشارکت مردم جهت پشتیبانی از ایتام با همین جدیت دنبال شود به نتایج و دستاوردهای خوبی خواهیم رسید و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که با مشارکت مردم دراین زمینه ایتام مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.
در این نشست سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در امتداد مشارکت مردم برای پشتیبانی از ایتام و محسنین ارائه و از اقدامات خیران فعال در این عرصه قدردانی کرد.
رئیس کمیته امداد با قدردانی از حمایت های معاون اول رئیس جمهور در آغاز طرح اکرام و پشتیبانی از ایتام و محسنین، اظهار داشت: بعد از حمایت های معاون اول رئیس جمهور، شاهد افزایش چشم گیر جذب حامیان ایتام و محسنین در کشور بوده ایم.
در این جلسه همین طور برخی از خیران حامی ایتام و محسنین نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و برخی از استانداران هم بوسیله ویدئو کنفرانس گزارشی از اقدامات انجام شده در استان در امتداد پشتیبانی از ایتام و محسنین ارائه کردند.




منبع:

1399/07/03
12:39:57
5.0 / 5
1886
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی , فروش , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ