وضعیت فعلی كرونا در كشور و چند سفارش درباره بازگشایی مدارس

وضعیت فعلی كرونا در كشور و چند سفارش درباره بازگشایی مدارس

پرسی بلاگ: عضو كمیته علمی ستاد مقابله با كرونا با اشاره به روند فعلی كرونا در كشور، درباره وضعیت بازگشایی مدارس و زمان تزریق واكسن آنفلوانزا توضیحاتی ارائه داد.


دکتر مینو محرز در گفت و گوبا ایسنا، با اشاره به روند فعلی کرونا در کشور، اظهار داشت: هم اکنون موج وحشتناکی که شدت یافته بود، مقداری فروکش کرده است. یکسری بیماران از زمان بروز موج دوم بیماری در بیمارستان بستری هستند و بدحال هستند، اما موج وحشتناک بیماری فروکش کرده و وضعیت بهتر شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم پس از مسافرت هایی که بتازگی انجام شده و اینکه برخی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، شاهد شدت یافتن مجدد بیماری نباشیم؛ چونکه دو هفته دیگر نتیجه عدم رعایت ها مشخص می شود. بطور متوسط دوره کمون بیماری بین یک تا دو هفته است که پس از این مدت، می توان نتیجه تغییر رفتار اجتماعی را دید. البته خیلی از مردم در این ایام به خوبی رعایت کردند که از آنها تشکر می نماییم.
کاهش ابتلاهای خانوادگی
سرعت انتقال کرونا همچنان بالاست
محرز افزود: هم اکنون میزان ابتلای خانوادگی مقداری کمتر شده است. برای اینکه مردم بیشتر رعایت می کنند. البته سرعت انتقال بیماری همچنان بالاست و بنا بر این مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.
بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه صحبت هایش درباره زمان تزریق واکسن آنفلوانزا باتوجه به نزدیکی به فصل پاییز، اظهار نمود: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا اواخر شهریور و اوایل مهر ماه است تا مصونیت در پیکر شخص ایجاد شود و ایمنی واکسن در بدن تا اوایل بهار باقی بماند.
چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند؟
وی اشاره کرد: بیماران و افراد پرخطر در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند که این افراد شامل سنین بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی مزمن، افرادی که بیماری زمینه ای یا نقض ایمنی دارند، افرادی که داروهای شیمی درمانی مصرف می کنند، زنان باردار، افراد مبتلا به چاقی و کادر درمان که حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند. حال اگر مازاد واکسن وجود داشت که باتوجه به تقاضای جهانی، بعید می دانم، سایر افراد هم واکسن را تزریق کنند.
محرز اظهار داشت: مردم در پاییز باید به دقت و بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک را رعایت نمایند. برای اینکه با سرد شدن هوا، در و پنجره ها بسته بوده و تهویه هوا صورت نمی گیرد. در نتیجه بستر برای فعالیت ویروس هایی نظیر آنفلوانزا و کرونا فراهم تر است. بدین سبب باید بیشتر رعایت نمایند.
پیشنهاداتی برای بازگشایی مدارس
محرز همین طور درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه نیز اظهار داشت: تا حد امکان تجمعاتی که بطور معمول هر روز و ساعت ها در مدارس انجام می شده، نباید رخ دهد. در غیر این صورت مدارس بهترین جا برای انتقال کرونا محسوب می شوند. معلمان و دانش آموزان حتما باید از ماسک بهره برده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمایند. در عین حال تهویه هوا بسیار مهم می باشد. بطوریکه در هر ساعت ۱۰ بار باید تهویه هوا صورت گیرد. برای اینکه حتی اگر افراد با ماسک هم به مدت طولانی در فضای بسته بنشینند، احتمال انتقال بیماری وجود دارد.
محرز اظهار داشت: در عین حال باید این مساله در ستاد کرونا مطرح شود و متخصصان بهداشت وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را برای مدارس تدوین و اعلام کنند. بدین سبب باید ببینیم که ستاد کرونا دراین زمینه چه تصمیمی اتخاذ می کند.




منبع:

1399/06/12
21:14:57
5.0 / 5
2062
تگهای خبر: اجتماعی , بیمارستان , بیماری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ