توسط انتشارات جهاد دانشگاهی

معماری پارامتریك شوماخر منتشر گردید

معماری پارامتریك شوماخر منتشر گردید

به گزارش پرسی بلاگ كتاب معماری پارامتریك نوشته پاتریك شوماخر منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، کتاب «معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری» تالیف پاتریک شوماخر و ترجمه فرزاد حامدی، محمدمهدی محمدی در ۶۱۶ صفحه و بهای ۱۴۰ هزار تومان چاپ و منتشر گردید. این کتاب اولین جلد از مجموعه کتاب دو جلدی معماری خودتکثیر architecture of Autopoiesis است.
پاتریک شوماخر بعنوان نظریه پرداز سبک معماری پارامتریک و شریک زاها حدید در این کتاب به دنبال بازتعریف و نگاهی باردیگر به معماری است و ثمره چندین سال مطالعه طراحی و تدریس را گردآوری کرده است و معماری را در نظریه های فلسفی و تاریخی معماری بررسی نموده و خاستگاه سبک پارامتریک را معرفی می کند و در ادامه با نگاهی جدید به مسائل پیرامون فرم، عملکردها، فرایندطراحی، سبک ها، خلاقیت، زیبایی شناسی، رسانه و عملکرد اجتماعی معماری می پردازد. حالا استمرار موفق خود تکثیری معماری، بیشتر از هر زمان دیگری، مستلزم یک نظریه همه جانبه است تا بتواند چالش ها، ظرفیت ها و انتخاب های تاریخی معماری در جامعه کنونی را شفاف سازی کند.
معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، نظریه معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرایندهای معماری بعنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصلهای این کتاب است.


منبع:

1399/05/24
15:49:48
5.0 / 5
2253
تگهای خبر: اجتماعی , ترجمه , سیستم , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ