چرا نینتندو با فاصله زیاد جلو افتاد؟

صنعت گیمینگ منتفع از كرونا

صنعت گیمینگ منتفع از كرونا

به گزارش پرسی بلاگ ۱۹ بیشترین سود صنعت گیمینگ را برای نینتندو به ارمغان آورد و با فاصله زیاد آنرا از رقبا پیش انداخت.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ورایتی، در حالیکه دوستداران گیمینگ و تکنولوژی دارند با شور و شوق کنسول های در راه پلی استیشن۵ و اکس باکس سری اکس را با هم مقایسه می کنند، در دوران پاندمی، هیچیک از این دو سیستم نتوانسته به اندازه نینتندو سوییچ از خانه ماندن مردم و نیاز کلی به ارتباط اجتماعی مجازی سود ببرد.
این ضرورتاً تقصیر مایکروسافت یا سونی نیست. ۲۰۲۰ سال پایانی برای کنسول های نسل فعلی آنها است و ازاین رو از قبل انتظار می رفت که آنها با کاهش فروش سخت افزار مواجه باشند. همچنین، فروش سخت افزار حالا تازه دارد به درجات نرمال خود بازمی گردد. البته فروش کل صنعت ویدیو گیمینگ هنوز در بالاترین میزان از ۲۰۰۹ تاکنون است.
کنسول فعلی نینتندو بر خلاف رقبای خود خارج از چرخه است و در نتیجه وسط جنگ مستقیم بین سونی و مایکروسافت قرار نمی گیرد. نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ بیرون آمده (پلی استیشن۴ و اکس باکس وان فصل چهارم ۲۰۱۳ منتشر شدند) و توانست مقدار فروشی بسیار بیشتر از کنسول قبلی نینتندو داشته باشد. به قول این شرکت، تا آخر ژوئن سال جاری بیشتر از ۶۱ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ فروخته شده و این در شرایطی است که کنسول وی یو که سال ۲۰۱۲ بیرون آمده بود، کمتر از ۱۴ میلیون دستگاه فروخت.
در حال حاضر نینتندوسوییچ تا حدود زیادی بعنوان یک کنسول همراه در کنار پلی استیشن یا اکس باکس دیده می شود و از وضعیت هیبریدی خود بعنوان یک سیستم گیمینگ خانگی و قابل حمل که می توان آنرا دست گرفت، سود می برد. علاوه بر این، مجموعه عناوین اختصاصی مناسب کودک آنکه شامل «سوپر ماریو»، «افسانه زلدا» و «پوکمون» می شود سبب شده نینتندو سوییچ برای والدینی که می خواهند کودکان خویش را در دوران قرنطینه سرگرم نگه دارند، بسیار جذاب تر باشد.
تمام این ها می تواند توضیح دهد که چرا نینتندو تنها پلت فرم گیمینگی است که توانسته در فصل اول سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته باشد. این در شرایطی است که اکس باکس یک افزایش فروش عملاً نامریی ۲ درصدی داشت و سود پلی استیشن کم شد.
پلی استیشن قابل توجه ترین رشد را در فصل دوم ۲۰۲۰ تجربه کرد، اما دلیلش هیچ ربطی به سخت افزار نداشت. همانطور که خود سونی هم اقرار کرده، فروش سخت افزار در فصل دوم کاهش داشت. اما فروش سونی اینتراکتیو انترتینمنت تقریباً کاملاً به خاطر فروش نرم افزار بود که تا حدود زیادی به خاطر بازی اختصاصی «آخرین بازماندگان ما ۲» بود که در انتها فصل بیرون آمد. همینطور بازی «روح سوشیما» هم پیش فروش خویش را شروع کرد و جولای در دسترس کاربران قرار گرفت.
این در تضاد کامل با نینتندو قرار دارد که شاهد افزایش فروش چشم گیر سخت افزارهای سوییچ خود طی هر دو فصل تحت تأثیر پاندمی کووید -۱۹ بود. البته نینتندو هم در زمینه فروش نرم افزار ضعیف عمل نکرد و توانست در عناوین اختصاصی خود فروش خوبی داشته باشد.
در حالیکه سونی و مایکروسافت آماده آغاز رقابت خود در فصل چهارم سال با انتشار کنسول های جدید می شوند، نینتندو محتوای اختصاصی بیشتری در راه دارد تا بتواند عملکرد خوب خویش را تا آخر سال میلادی ادامه بدهد. با وجود اینکه هیچکس نمی توانست پیش بینی نماید ۲۰۲۰ ما را به کجا می برد، به نظر می آید که تصمیم نینتندو در خصوص عدم انتشار سخت افزار جدید در کنار رقبای بزرگ خود مشخصاً به بهترین نحو ممکن جواب داده است.

1399/05/22
12:57:32
5.0 / 5
2219
تگهای خبر: اجتماعی , تكنولوژی , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ