كاهش 3 درصد چاقی دانش آموزان طی برنامه ای یك ساله

كاهش 3 درصد چاقی دانش آموزان طی برنامه ای یك ساله

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند در ارتقای سلامت و كاهش بیماریها در سطح جامعه تأثیر گذار باشد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست مدیران کل و معاونین تربیت بدنی استان ها که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی از راه ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار نمود: عملکرد این معاونت در دوره انتشار کرونا مطلوب بود، بخصوص اقداماتی که برای ضدعفونی مدارس و آموزش مدیران، معلمان و دانش آموزان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه کار حوزه تربیت بدنی و سلامت جذاب و شوق انگیز است، اضافه کرد: تصورم این است که در تمام هستی هیچ شغلی در حوزه مسئولیت، تعهد و خلاقیت مانند معلمی نیست و مدرسه عرصه شگفتی است که می شود در آن کارهای خوب و ماندگار انجام داد.
حاجی میرزایی فرصت ها را بسیار گذرا دانست و اضافه کرد: باید همواره کوشش کرد و از فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد، به علت آنکه زمان استفاده از فرصت ها زود می گذرد و خوشبخت کسانی هستند که در فرصت های ایجاد شده، به دنبال خلق نتایج مطلوب باشند.
وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اظهار داشت: در شرایط کرونایی، شما در معرض خلق یک دستاورد بزرگ هستید، منظور از دستاورد، برنامه های روزانه و مرسوم نیست بلکه آنچه ما به آن نیاز داریم، خلق نتایج مطلوب است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدفگذاری بسیار مهم می باشد مثلا کاهش سه درصد چاقی طی یک برنامه یک ساله برنامه و هدف بسیار خوبی است، بنابراین کوشش برای رسیدن به این هدف، خود نوعی یادگیری است و همینطور منجر به خلاقیت می شود.
وی افزود: تعیین هدف خیلی مهم می باشد و کوشش برای رسیدن به اهداف، سبب ایجاد هم افزایی می شود و احساس پیشرفتی که در فرد به وجود می آید، انرژی بخش و الهام بخش است و به ما کمک می نماید تا حس بهتر و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار داشت: هدفی که شما در حوزه تربیت بدنی مشخص کردید بسیار مهم می باشد و به وسیله آن می توانید روی سلامت افراد جامعه بخصوص دانش آموزان تأثیر بگذارید بنابراین با عنایت به این که شرایط تغییر کرده است بایستی روشهای خویش را تغییر بدهید و برای تحقق هدف بکوشید.
وی ادامه داد: اصرار دارم یک تشکل برخط باشیم تا بتوانیم پیام ها را بین خودمان به سرعت انتقال دهیم و مجموعه ما در یک پیوند ساختارمند و موثر با یکدیگر قرار بگیرند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بر مبنای سند تحول بنیادین، ساحت ها متوازن هستند بعنوان مثال به همان اندازه ای که در مورد کار آفرینی مسئولیت داریم در مقابل سلامت دانش آموزان هم مسئول هستیم؛ اما آن چیزی که تمایز کلیدی ایجاد می کند، تقاضای موثر اجتماعی در این بخش است و سبب می شود تا ساحت تربیت بدنی برای دانش آموزان جذاب باشد و این یک نوع امتیاز به حساب می آید.
وی افزود: امکان دارد این نوع رغبت در سایر دروس نباشد و این یک سرمایه و دارایی فوق العاده ای است که سایر معاونت ها از آن برخوردار نیستند بنابراین باید قدر آنرا بدانید.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نداشته ها نباید ذهن ما را بگونه ای تسخیر کند که یادمان برود چه چیزهایی داریم.
وی خاطرنشان کرد: با همه کاستی ها می توان از منظر دیگری به موضوعات نگاه کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار و ارقام بیماری ها در سطح جامعه اظهار نمود: ما می توانیم روی این آمار اثرگذار باشیم و آنها را کاهش دهیم.
در انتها این جلسه مشترک از نماد طرح کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان رونمایی گردید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ توجه به افزایش وزن دانش آموزان در جریان آموزش های مجازی که در اثر عدم تحرک، ریزه خواری و یکجا نشینی دانش آموزان ظاهر می شود، تأمین اعتبارات بهداشتی در شرایط کرونایی، ایجاد امکان ویژه در شبکه شاد برای تشکل های ورزشی، و... همچون موضوعاتی بود که توسط مدیران کل و معاونان تربیت بدنی و سلامت در این نشست مشترک عنوان شد.



1399/05/09
23:06:52
5.0 / 5
2542
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اطلاع رسانی , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ