ترس از بازگشت كرونا به اروپا و كند شدن روند لغو قرنطینه

ترس از بازگشت كرونا به اروپا و كند شدن روند لغو قرنطینه

به گزارش پرسی بلاگ با افزایش شمار مبتلایان در اروپا و بیم بازگشت كرونا، خروج از قرنطینه در كشورهای مختلف اروپایی آهنگ بسیار كندی پیدا كرده است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در اسپانیا که بازگشایی ها و بازگشت به زندگی عادی در نخستین روزهای خروج از قرنطینه به سرعت پیش می رفت، این روند باردیگر با افزایش مبتلایان کند شده است. روز چهارشنبه آمار روزانه مبتلایان به کرونا برای اولین بار به عدد قبل از ۲۲ ماه مه گذشته، یعنی زمان اوج انتشار کرونا در این کشور نزدیک شد.

دولت اسپانیا در بعضی مناطق توریستی همچون جزیره مایورکا تدابیر ویژه ای برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ نموده است به صورتی که از این پس کافه ها و دیگر مکان های گردشگری این جزیره تعطیل خواهند شد.

در منطقه کاتالونیا، در شمال اسپانیا هم خیلی از بخشداری ها و روستاها باردیگر قرنطنیه شده اند. نزدیک به ۲۰۰ هزار خانوار در منطقه کاتالونیا باردیگر به دوران قرنطینه بازگشته اند.

در رومانی به علت ابتلای ۶۴۰ نفر تنها در ۲۴ ساعت گذشته،، دولت وضعیت اضطراری را تمدید کرد. رئیس جمهوری این کشور از همه شهروندان خواسته تا در اماکن عمومی حتما ماسک بزنند و در اماکن عمومی فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت نمایند.
کلاوس یوهانیس در یک سخنرانی اظهار داشت: نباید تمام آنچه را که در این زمان بدست آورده ایم ناگهان از دست بدهیم. ملتی متحد و مقتدر هستیم و باید همه با هم بر ویروس کرونا غلبه نماییم.

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بلغارستان هم همه شهروندانی که قصد سفر به یونان، همسایه این کشور را دارند، باید ۷۲ ساعت قبل از سفر تست کرونایشان منفی باشد.

در بلژیک با افزایش ۱۱ درصدی مبتلایان، دولت از همه شهروندان خواسته تا در اماکن عمومی ماسک بزنند.

به گزارش یورونیوز، مقرر است در فرانسه هم از اول ماه آگوست ماسک زدن در اماکن عمومی باردیگر الزامی شود.




منبع:

1399/04/27
21:23:23
5.0 / 5
2245
تگهای خبر: اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ