از سوی نشر ۲۲؛

كتاب زندگی نامه شهید عطاالله حسینی منتشر گردید

كتاب زندگی نامه شهید عطاالله حسینی منتشر گردید

پرسی بلاگ: كتاب زندگی نامه شهید عطاالله حسینی از شهدای شاخص استان كردستان به قلم شیلان آویهنگی منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، کتاب زندگی نامه شهید عطاالله حسینی از شهدای شاخص کردستان با عنوان سید عطا به قلم شیلان آویهنگی از جانب انتشارات بنیاد حفظ آثار سپاه بیت المقدس کردستان منتشر گردید.
این اثر در ۱۳۶ صفحه و در قطع رقعی داستان زندگی نامه این شهید شاخص استان کردستان را به صورت داستانی روایت می کند.
شهید عطاالله حسینی همچون ۱۰ شهید گمنام سیرانبند بانه است که در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمده و الان آرامگاه آنها در منطقه ای به نام سیرانبند بانه قرار دارد.
شهید عطاالله حسینی در سال ۱۳۴۱ در روستای حسین آباد شهر سنندج به دنیا آمد در ۱۷ رمضان سال ۱۳۶۱ از جانب گروهک های ضد انقلاب و همراه با ۹ تن دیگر از هم رزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این ۱۰ شهید کردستانی پس از روزها شکنجه از جانب گروهک های ضد انقلاب، در منطقه سیرانبند بانه به شهادت رسیده و از جانب افراد محلی در همان نقطه ای که به شهادت رسیده بودند، دفن می شوند.
امروز منطقه سیرانبند و محل دفن این ۱۰ شهید کردستانی به یکی از یادمان های اصلی راهیان نور تبدیل گشته و روزانه پذیرای خیل عظیمی از مردم برای زیارت قبور مطهر این شهداست.
شیلان آویهنگی نویسنده کتاب سید عطا، تابحال کتاب های دیگری همچون فهمیده کردستان، سروده های بی تکرار و هشت شهر حماسه را که همگی در حوزه ادبیات پایداری هستند، به چاپ رسانده است.
وی همینطور الان چندین عنوان کتاب دیگر با محوریت ادبیات پایداری را در مراحل مختلف تولید در دست تهیه و انتشار دارد.
شیلان آویهنگی دانشجوی دکتری ادبیات فارسی است و علاوه بر چاپ چهار عنوان کتاب، چندین مقاله هم در جشنواره های مختلف کشوری عرضه نموده و در مجلات معتبر به چاپ رسیده اند.
این نویسنده و محقق دفاع مقدس الان در بخش ادبیات پایداری با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همکاری می کند.
دو بار نویسنده برتر جشنواره داستان نویسی استان شده است، عنوان پژوهش یار برتر در جشنواره ملی تقدیر از پژوهشگران ایرانی و تندیس همایش ملی طراحی المان های باغ موزه های دفاع مقدس را دریافت کرده است و مقاله برتر کنفرانس ملی از ایثار تا شهادت را هم کسب کرده است.



منبع:

1399/04/24
14:05:22
5.0 / 5
2785
تگهای خبر: آثار , تولید , جشنواره , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ