چهارشنبه ۱۸ تیر و با پخش زنده از طریق اینستاگرام

تسخیر نان كروپتكین بررسی می شود

تسخیر نان كروپتكین بررسی می شود

جلسه بررسی كتاب تسخیر نان نوشته پیتر كروپتكین و ترجمه رضا اسكندری، 18 تیر با حضور مترجم كتاب و هومن كاسبی انجام می شود. این جلسه به صورت زنده از اینستاگرام مهر پخش خواهد شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، جلسه نقد و بررسی کتاب «تسخیر نان: رساله در دفاع علمی از اتوپیای آنارشیستی» نوشته پیتر کروپتکین و ترجمه رضا اسکندری، از ساعت ۱۵، چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ در خبرگزاری مهر انجام می شود. در این نشست رضا اسکندری، مترجم کتاب و هومن کاسبی حضور خواهند داشت. صفحه اینستاگرام خبرگزاری مهر mehrnewsagancy به صورت زنده این جلسه را پخش خواهدنمود.
این کتاب اولین مجلد از مجموعه «متون کلاسیک آنارشیسم - مجموعه آثار کروپتکین» نشر افکار است که برای اولین بار سال قبل (۱۳۹۸) در ۳۶۲ صفحه و بهای ۵۵ هزار تومان منتشر گردید. چاپ دوم این کتاب نیز مدتی پیش به بهای ۶۵ هزار تومان روانه بازار اندیشه ایران شد.
«تسخیر نان»، بلندترین جستار نظری پیتر کروپتکین، از سرشناس ترین متفکران آنارشیست سده های نوزدهم و بیستم است. کروپتکین در این کتاب، به ترسیم برنامه عمل برای یک انقلاب اجتماعی می پردازد که این دفعه، نه برای اشغال قدرت به دست تجسم سیاسی یک طبقه یا یک حزب پیشرو، که برای امحاء اقتدار دولتی سامان یافته است. هرچند همان گونه که از نام این رساله پیداست، کروپتکین تامین نان برای همه را اولین و اصلی ترین شعار این انقلاب می داند، اما در فصول میانی کتاب خود، گذری بر صورت بندی هنر، ادبیات و علم در جامعه نوپدید بعد از انقلاب ارائه می دهد.

1399/04/17
23:49:54
5.0 / 5
2384
تگهای خبر: آثار , اجتماعی , بازار , ترجمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ