احتمال آزادسازی۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه های درسی

احتمال آزادسازی۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه های درسی

سرپرست دفتر تالیف كتاب های فنی حرفه ای و كاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاكید بر اینكه كاهش تمركز یكی از سیاست های این دفتر در برنامه ریزی درسی است و امكان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه های درسی را فراهم خواهیم كرد، اظهار داشت: آمایش سرزمینی و توجه به عرضه الگوهای مشاركتی، راه اندازی مركز سنجش صلاحیت حرفه ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی تدوین شده كه نیازمند حمایت جدّی شورایعالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، افشار بهمنی در نشست شورایعالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی اظهار داشت: ما در ابتدا باید صدمه شناسی جدی نسبت به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از این آسیبها شناسایی و راهکارهایی هم برای آنها طراحی شده است، افزود: در طول اجرای برنامه های یک سال قبل به مباحثی همچون آموزش های عمومی، تلفیق نظر و عمل، فرهنگ کار و تلاش توجه ویژه ای داشتیم تا هدایت تحصیلی فرایندی و مهارتها و شایستگی های پایه مورد نیاز در همه دوره های تحصیلی محقق شود.
بهمنی با تاکید بر اینکه کاهش تمرکز یکی از سیاستهای این دفتر در برنامه ریزی درسی است و امکان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰درصد برنامه های درسی را فراهم خواهیم کرد، اظهار داشت: آمایش سرزمینی و توجه به عرضه الگوهای مشارکتی، راه اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی تدوین شده در این سازمان مباحث مهمی است که نیازمند حمایت جدّی شورایعالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.
وی درباره شناسایی چهار خانواده محوری صدمه ها و مسائل در این حوزه شامل مسائل آموزش عمومی، شامل مسائل مربوط به زیر ساختها، مسائل مشارکت و مسائل مربوط به کاهش تمرکز و کاهش تصدی گری مطالبی را بیان نمود.
سرپرست دفتر تالیف کتابهای فنی حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از طراحی کارگروه مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک اطلاع داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدرضا سپهری، رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی و دبیر شورایعالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی هم با اشاره به اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمانی بسیار مهم برای این شورا است اظهار داشت: امیدوارم این رابطه ما با این سازمان به این جلسه محدود نشود. می خواهیم رابطه مستمری داشته باشیم از این جهت مهم می باشد که می خواهیم راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت مهارتی نهادینه شود و فرهنگ کارمان که در این ۱۰۰ سال گذشته و پس از اکتشاف نفت تخریب شده را احیا نماییم.
وی ادامه داد: فرهنگ کار ایران مانند شالیکاران شمال، کاشی کاران اصفهان، قالی بافان کاشان، صنایع منبت، خاتم کاری و غیره روز به روز تحلیل رفته و از طرفی شاید جوانان ما به نحوی این سختی ها را تحمل نمی کنند، شاید راحت طلبی و شاید متأثر از فضای جهانی باشد.
سپهری با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها باید ریشه یابی شود بیان نمود: آموزش مهارتها در کتابها اهمیت زیادی دارد، نیازمند به روز رسانی معلمان، مربیان و اساتید و حتی نظام دانشگاهی هستیم.
دبیر شورایعالی آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی اظهار داشت: راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت مهارتی و فنی حرفه ای، ارتقای فرهنگ کار با زبان شیوا در کتاب ها برای جوانان، احیای مرام نامه ها برای جوانان و بیان ارتباط جوانان با بازار کار انتظاراتی است که از دکتر ملکی داریم.



1399/04/17
14:04:43
5.0 / 5
2746
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , بازار , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ