همكاری ژاپن با ایران در زمینه صدمه شناسی زلزله

همكاری ژاپن با ایران در زمینه صدمه شناسی زلزله

پرسی بلاگ: رییس دفتر سازمان همكاری های بین المللی ژاپن (جایكا) با اشاره به مخاطرات طبیعی زمین اظهار داشت: این سازمان از سال ۱۹۹۸ با ایران در زمینه كاهش صدمه های زلزله همكاری دارد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، "یوكی هارو كوبا یاشی" امروز در نشست مشترك ایران با جایكا با مبحث "آسیب شناسی لرزه ای ساختمان و شریان های حیاتی" در دانشگاه امیركبیر با اشاره به مخاطرات طبیعی این كشور اظهار نمود: ژاپن در دهه های گذشته با انواع حوادث طبیعی مخرب مانند سیل، زلزله، توفان، سونامی و رانش زمین مواجه بوده كه منجر به خسارت های انسانی، طبیعی و اقتصادی شده است.

وی با تاكید بر اینكه از سال 1960 تاكنون ژاپن كوشیده كه روش خویش را از اقدام های پاسخ محور به پیشگیری محور تغییر دهد، افزود: بر همین مبنا تلاش های ما برای جلب مشاركت داوطلبان به صورت انفرادی و گروهی در غالب جوامع محلی شكل گرفت.
كوبایاشی افزود: علاوه بر این بعد از زلزله عظیم سال 2011 ژاپن، این كشور كوشش كرد تا اقدام های در رابطه با ارزیابی و مقابله با مخاطرات را بر مبنای ایده كاهش مخاطرات تقویت كند.
وی خلطر نشان كرد: فراتر از اینها، ژاپن نقش كلیدی در تدوین سند بین المللی "كاهش مخاطرات" در سومین كنفرانس بین المللی در شهر سندای ژاپن داشت.
وی تصریح كرد: بر این اساس سازمان همكاری های بین المللی ژاپن هم در كنار سایر دستگاه های ذیربط تمام توان خویش را به كار گرفته است تا در اجرای سند سندای در حوزه های پیشگیری و كاهش خطرات، آماده سازی، پاسخ، بازسازی و بازتوانی همكاری كنند.
رییس دفتر جایكا با اشاره به اینكه این سازمان اولویت را به پیشگیری و كاهش خطرات داده و اعتقاد دارد كه سرمایه گذاری برای كاهش مخاطرات طبیعی با هدف تقویت تاب آوری اولویت نخست همه اقدام ها در حوزه مدیریت بحران است.
كوبایاشی افزود: جایكا در سال های گذشته همكاری همه جانبه ای با سازمان های متولی در ایران و تهران در زمینه مدیریت بحران داشته كه از آن جمله می توان به همكاری های گسترده با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سال 1998 تابحال اشاره نمود.
وی افزود: علاوه بر این، جایكا همكاری نزدیك با وزارت كشور، سازمان شهرداری ها و سازمان مدیریت بحران كشور را با هدف كاهش خطرات در ایران ادامه خواهد داد.




1397/07/04
22:41:15
0.0 / 5
4684
تگهای خبر: انسانی , بین المللی , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ