مهمترین خواص بورسی شدن شستا از زبان شریعتمداری

مهمترین خواص بورسی شدن شستا از زبان شریعتمداری

به گزارش پرسی بلاگ وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، محل های سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شستا (شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در بورس را شرح داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یكی از مهمترین خواص بورسی شدن شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی( شستا) این است كه منابع حاصل از فروش خویش را نمی تواند به اختیار و یا اینكه هرطور خواست هزینه امور جاری كند. به عبارت دیگر بورسی شدن شستا این امكان را فراهم نمود تا با روشهای متنوعی كه یكی از آنها عرضه اولیه سهام در بدو ورود به شستا بود، به تأمین مالی نیازها اقدام نماییم. این تأمین مالی در عرصه هایی است كه در مورد نحوه استفاده از ۷ هزار میلیارد تومان را به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ كرده ایم.
وی خاطرنشان كرد: ما قبلا برای ارائه خدمات به مردم، عضو سازمان تأمین اجتماعی نهاد سازی كرده ایم. مثلا بانك رفاه كارگران را تاسیس كرده ایم. امروز كمبود سرمایه یكی از مواردی است كه این بانك برای ارائه خدمات بیشتر به مردم با آن مواجه می باشد. هرچه سرمایه بانك رفاه افزایش یابد طبیعتا امكان ارائه خدمات هم بیشتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: سال جاری توانسته ایم وام قرض الحسنه بازنشستگان كارگر سازمان تأمین اجتماعی را 10 برابر ارتقا دهیم. این امر بدلیل اقدام محدودی بود كه ما در افزایش سرمایه بانك رفاه كردیم.
وی ادامه داد: اما این دفعه با افزایش سرمایه بیشتر امكان ارائه خدمات متنوع تری چه به ذی نفعان و چه به سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین مالی كلیه طرحها و پروژه ها در بانك رفاه فراهم می نماییم.
شریعتمداری اضافه كرد: همینطور یكی دیگر از اقداماتی كه می توانیم انجام دهیم این است كه در مجموعه سازمان تأمین اجتماعی خدمات پزشكی را باكیفیت بالاتری عرضه نماییم و تجهیزات مورد نیاز در مراكز درمانی سازمان را به صورت عادلانه تری تهیه و توزیع نماییم. با تكمیل این قبیل تجهیزات امكان ارائه خدمات بیشتر را به مردم شریفی كه از این خدمات بهره مند هستند را بیشتر فراهم نماییم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروز سازمان تأمین اجتماعی با تعداد زیادی از طرحهای عمرانی نیمه كاره بدلیل كمبود منابع مواجه می باشد كه امكان اتمام این پروژه ها را پیدا نكرده است. طبیعتا یكی از اولویتهایی كه ابلاغ كردیم استفاده از این منابع بود.
به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، وی ادامه داد: با تكمیل طرحهای نیمه تمام در كشور خصوصا در مناطق كمتر برخوردار و با تاسیس مراكز سازمان تأمین اجتماعی در آنها ارائه خدمات عادلانه تر در كشور به كارگران كشور تقسیم خواهد شد، بنابراین یكی از ابلاغیه ها تكمیل طرحهای نیمه تمام در مجموعه است. همینطور حفاظت و صیانت از جایگاه و ارزش دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی یكی دیگر از اهداف استفاده از منابع جدید دریافت شده است.



1399/02/04
20:01:00
5.0 / 5
3065
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ