در گزارش پرسی بلاگ بیان شد؛

فعالیت هتلها و ممنوعیت سفر

فعالیت هتلها و ممنوعیت سفر

پرسی بلاگ: درحالی كه مردم بواسطه انجام سفرهای نوروزی مواخذه می شوند؛ هنوز خیلی از هتل ها در استان های گردشگری كشور مسافر می پذیرند چون اعلام رسمی تعطیلی سراسری هتل ها برای دولت هزینه بار است.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، هشدارها هر روز برای عدم سفر مردم به استان های دیگر بیشتر می شود اما عده ای از افراد همچنان به سفر می روند آنها در این ایام از تخفیف های حمل و نقل های عمومی برخوردار می شوند و هتل هایی كه آنها را پذیرش می كنند. بعضی از هتل ها اگر مسافری بگیرند مورد مواخده قرار خواهند گرفت از طرفی دولت اجازه داده تا همه آنها در استان های پر مسافر باز باشند مگر به اختیار مالك و سرمایه گذار هتل.
در نامه ای كه محمود واعظی به وزیر بهداشت و وزیر كشور در روز آخر اسفند ۹۸ ابلاغ نمود درباره لزوم اتخاذ محدودیت هایی برای تعطیلی مشاغل و اماكن كسب و كار تا سیزدهم فروردین ۹۹ توضیحاتی داده شده بود این نامه به اعضای هیأت دولت همچون وزیر میراث فرهنگی نیز رونوشت شد. در این نامه اسامی استانها و شهرستان هایی كه به سبب آلودگی بالا با ویروس كرونا ضروری ست بر طبق محدودیت هایی در نحوه مشاغل و اماكن كسب و كار تا سیزدهم فروردین اعمال شود، آمده است كه عبارتند از گیلان، مازندران، گلستان، قم، مركزی، تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، كردستان، قزوین و یزد. شهرستان هایی كه در استان های دیگر (فقط شهرستان) ضروری ست اعمال محدودیت شود، عبارتند از شاهرود، مراغه، سراب، گناوه، دشتستان، دزفول، شوشتر، آبادان، فسا، جهرم، خوی، خدابنده لو، شیروان، زابل، ایرانشهر، الشتر و خلخال.
در این نامه آمده است كه در این مراكز باید پاساژها و چایخانه ها و قهوه خانه و استخرها و مراكز ورزشی و بازارهای سرپوشیده سنتی تا ۱۳ فروردین ۹۹ تعطیل شود اما رستوران ها و هتل ها و رستوران های سطح شهر با رعایت پروتكل مجاز به فعالیت هستند.
به واقع هتل ها در استان های گردشگری و پرتردد مجاز به فعالیت شده اند از طرف دیگر استانداران بعضی از این استانها و یا هتلداران بنا به تشخیص مبادرت به تعطیلی مراكز اقامتی كرده اند با این وجود چرا هتل ها همچنان باید فعالیت كنند آن هم در صورتیكه اعلام می شود مردم به سفر نروند و تمام مراكز گردشگری تعطیلست و كسی هم به هتل ها برای گذراندن دوره نقاهت نمی رود؟
شهرام شیروانی نایب رییس جامعه هتلداران كشور به خبرنگار مهر پاسخ به سوال را می دهد و می گوید به این علت كه اعلام تعطیلی رسمی هتل ها برای دولت هزینه بار است یعنی دولت باید هزینه تعطیل شدن یك شغل، پرسنل و … را بپردازد اما از آنجائیكه زیر بار این هزینه نمی رود آنرا تعطیل اعلام نمی كند هر چند كه بعضی از هتلداران به دلیلهای مختلف این كار را انجام داده و تعطیل كرده اند.
وی در ادامه می گوید: تعطیل بودن هتل ها عواقبی دارد بنا بر این نیاز است كه دولت در كنار ما و در راه بخش خصوصی برای كاهش هزینه ها باشد اما طبق نامه ای كه رئیس دفتر رئیس جمهور نوشته است رستوران هتل ها و هتل ها می بایست با شرایط بهداشتی باز باشند. حالا اگر هتلی هم باز است كاملاً با رعایت بهداشتی فعالیت می كند. بعنوان مثال در بدو ورود تب سنجی انجام می شود و یا همه اتاق ها و فضاهای عمومی هتل را ضدعفونی و گندزدایی می شود. در صورتیكه برای اقامت در هتل ها استقبالی وجود داشته باشد این دغدغه كه موارد بهداشتی رعایت شود یا نه وجود ندارد بدین سبب هتل ها می توانند باز باشند شاید بسته بودن همه هتل ها هم اقدام مناسبی نباشد.
وی با اعلان اینكه هتلداران از آبان ماه تا كنون درصد اشغال كمی داشته اند افزود: از آن زمان تا كنون در یك برهه زمانی گرفتار مشكل شدیم و از حالا به بعد نیز ماه رمضان است و بطور قطع با این شرایط هتل ها تا تیر ماه شرایط خوبی نخواهند داشت. از آن طرف در فصل تابستان استان های گرمسیر مسافر كمتری دارند و در پاییز و زمستان نیز برخی دیگر از استانها مسافر نخواهند داشت. درحالی كه هتلداران می توانستند در این ایام عید درصد اشغال مناسبی داشته باشند.
او می گوید: شاید اگر دولت تعطیل عمومی می كرد هزینه های هتل هم كم می شد برخی از افراد به پرسنل خود مرخصی داده اند اما مگر هر فرد چند روز می توان از مرخصی استفاده كند؟ بعضی از این افراد به سر كار برگشته اند. ممكنست با برخی از پرسنل هتل قراردادی بسته نشود. در هر حال مالك و پرسنل ضرر كرده اند.
شیروانی می گوید: نمی توان گفت همه هتل ها بسته شوند اما می توان در هر شهری چند هتل را به دلیلهای مختلف باز نگه داشت شاید مسافری از قبل هنوز در شهرها مانده باشد و یا مسافری مجبور به ماندن در هتل شود.


منبع:

1399/01/06
21:21:05
5.0 / 5
3679
تگهای خبر: بازار , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ