اعلام آمادگی جهاددانشگاهی قم در تأمین كیت های تشخیص كرونا

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی قم در تأمین كیت های تشخیص كرونا

پرسی بلاگ: ایسنا/قم معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: جهاد دانشگاهی قم در تأمین كیت های تشخیص كرونا و تجهیزات مورد نیاز در سطح استان، اعلام آمادگی كرده است.


مهرداد غضنفری امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن كرامت استانداری قم اظهار نمود: در تأمین تجهیزات سه مسیر در تولید داخل استان، منابع ملی و واردات پیش روی ما قرار دارد.
معاون استاندار اضافه كرد: در داخل استان ظرفیت محدودی در تولید تجهیزات وجود داشت و دستگاههایی را جهت تولید مواد ضدعفونی كننده مستقر كردیم كه در هلال احمر روزانه 15 هزار بطری تولید می شود و دستگاه های دیگری درحال تولید آزمایشی محلول ضد عفونی هستند.
وی بیان نمود: بخشی از واحدها در وارد شدن به چرخه تولید احتیاج به مجوز بهداشتی دارند كه در اینباره چنددستگاه در مورد تولید با رعایت الزامات بهداشتی اعلام آمادگی كرده اند كه باید موانع سریع تر رفع گردد.
غضنفری خاطرنشان كرد: مسیر دوم استفاده از منابع ملی است كه در اینباره یك میلیون ماسك در استان قم توزیع شد و در این میان 800 هزار ماسك در قم تأمین شده بود و 600 هزار ماسك هم از ظرفیت صادرات بود و 65 هزار عدد هم كشفیات بود، اما هنوز سهم خویش را از منابع ملی نگرفته ایم.
وی تصریح كرد: مجتمع بعثت برپایه قرارداد روزانه 800 دست لباس تولید می كند كه باید تولید خویش را به 1000 دست برساند و در 30 روز، 50 هزار لباس تولید كنند.
معاون استاندار عنوان كرد: باید سهم ماسك را بزودی تأمین نماییم، در مجتمع بعثت ماسك شیمیایی تولید می شود كه كاربرد عادی ندارد و ورازت دفاع مجوزهایی در این حوزه گرفته است.
وی بیان نمود: همینطور مسیر سوم واردات است كه باید در تأمین ارز و تعرفه صفر اقداماتی صورت پذیرد، البته مقررات رفع شد و ابلاغیه برای واردات آمده است و دستگاه های استانی ثبت سفارش می دهند.
غضنفری اظهار نمود: باید تولیدات داخلی وارد فاز اقتصادی شود، علیرغم محدودیت ها 800 هزار ماسك در استان تولید شده است و قابلیت های دیگری وجود دارد.
معاون استاندار در مورد اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی قم در تأمین كیت های تشخیص كرونا اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با پیگری، كیت تشخیص را از مركز می گیرند و خودشان هم دستگاه استفاده كننده را در استان دارند.
وی بیان نمود: از ریاست جهاددانشگاهی تقاضا كردیم مكاتبه ای با علوم پزشكی صورت گیرد و مراجعین علوم پزشكی در برای استفاده از خدمات به رویان هدایت شوند و مبحث تأمین كیت ها توسط جهاد هم مورد پیگیری دقیق قرار بگیرد.



1398/12/19
23:05:30
5.0 / 5
4341
تگهای خبر: تولید , خدمات , هدایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ