روانشناسان حرفه ای شهر خود را می شناسید؟

روانشناسان حرفه ای شهر خود را می شناسید؟

پرسی بلاگ: ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی برخی از مواردی كه باید قبل از انتخاب یك روانشناس خوب به آن توجه كرد، بپردازیم.


روانشناس خبره کسی است که بتواند به خوبی با بیمار خود ارتباط برقرار کند. نحوه برقراری ارتباط بسته به تیپ شخصیتی بیمار، می‌تواند متفاوت باشد. یک روانشناس خوب باید بداند چگونه با افراد رفتار کند تا آن‌ها به راحتی مشکلات خود را بیان کنند. توجه داشته باشید که یک روانشناس خوب هرگز نباید با بیماران صمیمی شود چراکه ممکن است روند درمان را مختل کند. بنابراین اتخاذ بهترین رفتار با بیمار و ارائه مناسب‌ترین راهکارهای درمانی از ویژگی‌های یک روانشناس خوب می‌باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی برخی از مواردی که باید قبل از انتخاب یک روانشناس خوب به آن توجه کرد، بپردازیم.

به دنبال روانشناسان ساده‌گو باشید

بسیاری از پزشکان فکر می‌کنند برای حفظ پرستیژ و جایگاه خود باید از کلمات خاص و اصطلاحات پزشکی استفاده کنند. اما یک روانشناس خوب همیشه با استفاده از کلمات ساده سعی دارد با بیمار خود به خوبی ارتباط برقرار کند. متاسفانه اغلب روانشناسان بی‌تجربه و تازه‌کار با حفظ کردن جملات کلیشه‌ای و روزنامه‌وار، فقط بیمار را خسته کرده و هیچ کمکی به او نمی‌کنند.

به دنبال روانشناسان به روز باشید

یک مرکز تخصصی روانشناسی باید از جدیدترین متدهای درمانی برای بهبود وضعیت بیماران استفاده کند. امروزه با تغییر سبک زندگی و مدرنیزه شدن جهان‌، رفتار انسان‌ها نیز مطابق با آن تغییر کرده و مشکلات جدیدی برای افراد بوجود آورده است. برای مثال، گسترش دنیای مجازی باعث شده تا بسیاری از افراد غرق آن شده و دچار افسرگی شوند. بنابراین یک روانشناس خوب باید با آگاهی از اثرات مخرب اینترنت و فضای مجازی، با ارائه رهنمودهای مناسب به افراد، آن‌ها را از باتلاق تنهایی نجات دهد.

به دنبال روانشناسانی باشید که رهنمودهای مناسبی ارائه می‌دهند

ارائه‌ی رهنمودهای ایده‌آل می‌تواند بسیاری از افراد را قبل از شروع مهمترین تصمیمات خود از جمله ازدواج کمک کند. ازدواج یکی از مهمترین اتفاقات زندگی بوده که افراد قبل از شروع باید رفتارهای نامناسب خود را اصلاح کرده تا در زندگی زناشویی به مشکل برنخورند. خانم دکتر آل یاسین یکی از روانشناسان خبره در برنامه تلویزیونی به مسئله‌ی عزت نفس اشاره کرده است. او با ذکر این مسئله که عزت نفس زوجین مهمترین عامل در پیشبرد زندگی زناشویی است، افراد باید به ارزش‌های خود واقف بوده تا دائما درگیر خودکم‌بینی نشوند. اگر مشاوران این مسئله را قبل از ازدواج به زوجین گوشزد کنند، مسلما کمک بزرگی به آن‌ها کرده‌اند تا عدم توجه به این مسئله منجر به مشکلاتی در برابر مسئولیت‌های زندگی نشود.

توانایی در تحلیل رفتار افراد در تمامی سنین

باید توجه داشت که یک روانشناس باتجربه باید بتواند با تمام سنین ارتباط برقرار کند. فراموش نکنیم که کودکان بیش از هر کس نیاز به مشاوره و درمان دارند، بویژه کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند. بنابراین روانشناس خوب طبق گفته‌ی دکتر مروارید آل یاسین باید با تحلیل رفتار کاربردی کودکان بویژه مبتلایان به اوتیسم، بهترین روش‌ها را برای تشویق رفتارهای مثبت با ارائه پاداش اتخاذ کند. این روش‌ها شامل آموزش پاسخ‌محور، آموزش کارآزمایی مجزا و مداخله‌ی رفتاری متمرکز اولیه و غیره می‌شوند.

به دنبال یک شنونده‌ی خوب باشید

یکی از دلایلی که باعث افسردگی می‌شود، نداشتن هم‌صحبت خوب است. هم‌صحبتی که در کمال آرامش به حرف‌های شما گوش دهد و به خوبی با آن‌ها ارتباط بگیرد. به این معنی که حرف‌های شما را از یک گوش نگیرد و از یک گوش بیرون کند. در بسیاری از موارد بیماران تنها با صحبت کردن درمان شده‌اند و مهمترین مشکل‌ آن‌ها نبود یک شنونده خوب بوده است. بنابراین یک مرکز تخصصی روانپزشکی باید با استخدام روانپزشکان با حوصله، روند درمانی بیماران را افزایش دهند.

به دنبال روانشناسانی باشید که شما را درک کنند

درک بیمار یکی از فاکتورهایی است که روانشناسان باید به آن توجه کنند. به طور طبیعی، افرادی که از مشکلات روحی رنج می‌برند، به دلیل آن است که دیگران آن‌ها را درک نمی‌کنند. به همین علت سعی می‌کنند تا با مراجعه به روانشناس این خلاء را در خود پر کرده به امید اینکه بهبود یابند. پزشک مربوطه باید با شنیدن مشکلات و اتفاقاتی که در گذشته برای بیمار رخ داده است، خود را جای او قرار داده و شرایطش را درک کند.

افزایش اعتماد بنفس بیمار

عدم اعتماد بنفس در بسیاری از افراد افسرده مشهود است. این افراد تصور می‌کنند که توانایی لازم جهت حل مشکلات خود را نداشته و این دیگران هستند که باید آن‌ها را کمک کنند. یک روانشناس خوب با ارائه راهکارهای مناسب سعی می‌کند تا اعتماد بنفس بیماران را افزایش داده و آ‌ن‌ها را به خودباوری برسانند. معمولا افرادی که دچار افسردگی‌های حاد هستند از اتفاقاتی رنج می‌برند که خودباوری را از آن‌ها گرفته است. بنابراین پزشک مربوطه با زنده کردن امید در دل بیماران آن‌ها را به بهبود زندگی خود هدایت می‌کنند.

تلفیق احساسات و منطق

یک روانشناس حرفه‌ای با تلفیق منطق و احساسات سعی می‌کند با بیان کلمات انگیزشی شرایط روحی شما را بهبود بخشد. گاهی گفتن کلماتی که در عین حال کلیشه‌ای و ساده هستند، می‌تواند به بیمار کمک کند تا خود را پیدا کرده و بر مشکل خود غلبه کند. همانگونه که یک روانشناس باید به صورت منطقی به مسائل نگاه کند، تلفیق احساسات نیز می‌تواند کمک بزرگی برای بهبود شرایط بیمار باشد. پزشک مربوطه باید حرف‌های شما را بفهمد و بداند که چه می‌خواهید. این امر موجب می‌شود تا روند درمان سریع‌تر انجام گردد.

رازدار باشد

آخرین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، رازدار بودن رواشناس مربوطه است. مراجعین با استناد به اینکه پزشکان رازدار هستند اقدام به گفتن خیلی از مسائل شخصی می‌کنند. بنابراین پزشکان باید این تضمین را به بیماران بدهند تا آن‌ها با خیالی آسوده حرف‌های خود را با پزشک در میان بگذارند.

سخن پایانی

مشاوره می‌تواند به مانند یک مسکن قوی برای رهایی از مشکلات و دردهای روحی باشد. شما اگر ثروتمندترین و باسوادترین انسان روی کره‌ی زمین باشید، بدون داشتن سلامت روحی هیچگاه نمی‌توانید از داشته‌های خود لذت ببرید. بنابراین هرگز از مراجعه به روانشناس یا روانپزشک خجالت نکشید و با خیال آسوده نزد آن‌ها بروید تا مشکلتان را حل کنند. روانشناس مانند یک معلم دلسوز شما را در بهبود سلامت روان و خلاصی از دغدغه‌های روحی کمک می‌کند.

در نهایت اگر به دنبال روانشناس خوب در تهران هستید و کلینیک های روانشناسی مختلفی را مورد ارزیابی قرار داده اید و هنوز تصمیم خود را برای انتخاب روانشناس مورد نظرتان نگرفته اید ما به شما مرکز تخصصی روانشناسی و روانپزشکی دکتر آل یاسین را پیشنهاد میکنیم که با سالها سابقه درخشان در این زمینه و با بهره گیری از بهترین روانشناسان در تهران می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

آدرس وبسایت : https://draleyasin.com           

تلفن تماس: 02126474195

لینک خبر: رجا نیوز

 امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

1398/12/13
19:50:16
5.0 / 5
4107
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ