رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران مطرح كرد

پیشنهاد دفاترمسافرتی تهران درباره لغوسفرها

پیشنهاد دفاترمسافرتی تهران درباره لغوسفرها

پرسی بلاگ: رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران اظهار داشت: چند پیشنهاد به وزیر میراث فرهنگی درباره لغو سفرها و برگرداندن هزینه ها به مسافران داده می شود یكی از آنها تعیین تكلیف وضعیت تورها تا 27 اسفند است.


امیر پویان رفیعی شاد رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران به خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز به همراه برخی از مدیران دفاتر مسافرتی و اعضای انجمن تهران با مدیركل میراث فرهنگی استان تهران جلسه ای انجام شد تا درباره شرایط موجود به یك جمع بندی و نتیجه برسیم. در این نشست قرار شد پیشنهادات مان را به وزیر میراث فرهنگی برای رسیدگی ارسال نماییم.
عضو هیأت مدیره كانون سراسری دفاتر مسافرتی اظهار داشت: این پیشنهادات درباره تعیین تكلیف ابطال و یا اجرای تورهای گردشگریست یعنی وضعیت تورهای گردشگری تا ۲۷ اسفند ماه تعیین تكلیف شود و در صورت پایداری شرایط را باردیگر بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. همین طور از دفاتری كه مقروض شده اند و یا قراردادی در كشور دیگری دارند می خواهیم تا نمونه ای از قراردادهایشان را با هتل ها و یا پروازهای خارجی برای ما ارسال نمایند تا بتوانیم رایزنی های لازم را انجام دهیم. پیشنهاد دیگر تسهیل پرداخت وجوه توسط دفاتر مسافرتی است. همین طور باید مدت زمانی بعنوان فرجه تعیین شود تا دفاتر مسافرتی بتوانند پولی كه در اختیار هتل ها و یا ایرلاین هاست را به مسافران برگردانند.
وی در ادامه اظهار داشت: عمده بازار گردشگری كشور در حوزه دفاتر مسافرتی در استان تهران است. منبع تغذیه كارهای مربوطه یا در تهران است و یا اینكه تهران واسطه آن فعالیت هاست. بدین سبب عمده مشكلات گریبان دفاتر مسافرتی استان تهران را گرفت.
وی در ادامه بیان كرد: باید بتوانیم قانون مشخصی برای ایام خاص و مشكلات بوجود آمده داشته باشیم تا نه همكاران ما در آژانس های مسافرتی گرفتار ضرر شوند و نه مسافران. حالا بیشتر مسافران سفرهای خودرا كنسل می كنند ولی واقعیت این است كه دفاتر مسافرتی نیز واسطه بین ارائه دهندگان خدمات و مصرف كنندگان آن هستند. وجوهی كه از توریست گرفته می شود صرف هزینه های خدمات شده است بدین سبب باید با صبر و حوصله و تدوین قوانین، قسمتی از این وجوه به آنها برگشت داده شود.
رفیعی شاد اظهار داشت: در حوزه سفرهای داخلی ما با هتل ها و دفاتری مواجه هستیم كه بهتر می توانند شرایط را درك كنند اما در حوزه تورهای خروجی باید وزارت میراث فرهنگی بتواند به كمك آژانس ها آمده و رایزنی های لازم را بعنوان مثال با تورساب و یا… انجام دهند.


منبع:

1398/12/07
11:20:06
5.0 / 5
4222
تگهای خبر: بازار , خدمات , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ