مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل آغاز به كار كرد

مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل آغاز به كار كرد

پرسی بلاگ: مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل با مجوز مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكیل شد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، در نشست هیأت مدیره این مجمع كه در تهران برگزار گردید اساسنامه مجمع به تصویب هیأت مدیره این تشكل فرهنگی رسید و برنامه های عملیاتی و فعالیتهای اجرایی مجمع رسماً با این مصوبه آغاز شد.
پیشتر در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ اعضای هیأت مدیره مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین الملل طی انتخاباتی كه با مشاركت اعضای مجمع عمومی این مجمع برگزار گردید انتخاب شده بودند.
امیر سیاح مسئول حوزه صادرات محصولات فرهنگی بین الملل مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در این حوزه اعلام نمود: پیش از این مركز مذكور ۴۵ شخص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه صادرات محصولات فرهنگی دیجیتال را شناسایی كرده بود و ۱۹ نفر از میان این اشخاص برای انتخابات هیأت مدیره نامزد شده بودند. در این انتخابات كه با نظارت نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حراست مركز برگزار گردید ۷ نفر بعنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و ۲ نفر بعنوان اعضای علی البدل با رأی اكثریت اعضای مجمع عمومی به شرح زیر انتخاب شدند:
الف: اعضای اصلی
۱- مؤسسه سروش مهرآریا –ابراهیم بهادری
۲- شركت ایریانا بوم- كیان یزدیان
۳- شركت تله پرومو- مسعود زارعی
۴- مؤسسه موج تلفن همراه –محمد علی طهرانچی
۵- شركت توسعه فناوری اطلاعات نیاز- مهدی طالبی
۶- شركت توسعه محتوای بین الملل پارس دیجیتال كلید طلایی –موسی زمان زاده
۷- موسسه نوا كامكار ماندگار –احسان رزازی
ب: اعضای علی البدل
۱- مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی- سعید سالاریان
۲- موسسه مهاد رسانه شیراز- حمید افسری
در نشست هیأت مدیره، اساسنامه این مجمع در ۲۸ ماده و ۱۴ تبصره تصویب گردید و در نشست آینده مجمع، رئیس، نایب رییس مجمع و دبیر مجمع مشخص خواهند شد.
مجمع فعالان فرهنگی فضای مجازی در عرصه بین المللی یك تشكل فرهنگی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است كه هدفش معرفی صحیح فرهنگ و تمدن ایران و خاصیت های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی آن و نیز تولید و عرضه محصولات متناسب با بسترهای نوین فضای مجازی از راه هم افزایی و شبكه سازی فعالان فضای مجازی است. تمركز این مجمع بر صادرات محصولات فرهنگی دیجیتالی و متناسب با فضای مجازی خواهد بود.
بر اساس ماده ۲ اساسنامه مجمع، همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوز از مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تولیدكنندگان محتوا، توسعه دهندگان نرم افزارها، صاحبان پلت فرم ها، عرضه كنندگان، ناشران و سایر فعالان دارای صادرات یا اثر قابل عرضه به مخاطبان خارج از كشور می توانند به عضویت این مجمع در آیند.


منبع:

1398/12/06
23:32:50
5.0 / 5
4262
تگهای خبر: بین المللی , تولید , دیجیتال , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ