كتاب جدید پیتر هاندكه منتشر گردید

كتاب جدید پیتر هاندكه منتشر گردید

پرسی بلاگ: كتاب جدید پیتر هاندكه برنده نوبل ادبیات 2019 منتشر گردید.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از دی سایت، كتاب جدید پیتر هاندكه هم زمان در دو نسخه آلمانی و انگلیسی وارد بازار شد.
این كتاب كه ۱۷ فوریه (دوشنبه ۲۸ بهمن) انتشار یافته در ۱۶۰ صفحه با عنوان «قسم دوم: داستانی مهی» (ماه مه) ( The Second Sword: A May Story) به بازار آمده است.
حقوق این كتاب هم زمان به ناشران مختلف فروخته شده تا به زبان های چینی، روسی، پرتغالی، ایتالیایی، هلندی، دانماركی، رومانیایی، صربی، یونانی و ارمنی نیز منتشر شود.
در خلاصه كتاب گفته شده: قهرمان داستان كه اخیرا بعد از سال ها در جاده بودن به منطقه جنوب غرب پاریس بازگشته، سه روز بعد باردیگر مجبور به حركت می شود. در تضاد با اكتشاف های قبلی دنیا، این دفعه او تنها یك هدف دارد: «صبح روزی كه سفرم را آغاز كردم در آئینه به خودم گفتم این چهره یك انتقام جوست». انتقام؟ برای چه چیزی؟
چون به مادر در مقاله یك روزنامه بعنوان حامی اضافه شدن كشورش به آلمان اهانت شده است. مقابل چه كسی؟ یك روزنامه نگار كه نویسنده آن بهتان های غیرحقیقی است، تا محل زندگی اش فقط یك روز رانندگی فاصله هست و در تپه های اطراف پاریس زندگی می كند. با این وجود، تجربه های تمام آن مسافرانی كه پیتر هاندكه از خانه راهی كرده بود هم اینجا تأیید می شود: «برنامه ای نداشتم. باید اتفاق می افتاد. از جانب دیگر: برنامه واقعاً وجود داشت. اما برنامه خودم نبود».
بنابراین كمپین انتقام جویی به لطف تصمیم آگاهانه از طرف راوی، پیتر هاندكه، به یك گرامیداشت بدل می شود: فقط آنچه در زندگی واقعی وجود داشته است اجازه دارد تا به داستانی نوشتاری بدل شود و برعكس: یك داستان تنها در صورتی واقعی می شود كه ارزش گفتن داشته باشد.
داستان هاندكه به دو بخش تقسیم شده: انتقام آخر و قسم دوم. علاوه بر فانتزی خشونت، یك چیز دیگر هم این داستان را از دیگر داستان های هاندكه متمایز می سازد و آن كنجكاوی راوی است.
كتاب قبلی هاندكه سال ۲۰۱۷ با عنوان «دزد میوه -یا- یك سفر ساده به درون» انتشار یافته بود.
وی اولین رمانش را سال ۱۹۶۶ با عنوان «زنبور سرخ» و اولین نمایشنامه اش را با عنوان «اهانت به تماشاگر» سال ۱۹۶۷ منتشر نمود. او فیلمنامه های مختلفی نیز نوشته است. وی كه جایزه معتبر جورج بوشنر و فرانتس كافكا را در كارنامه دارد، نویسنده بیشتر از ۷۰ عنوان رمان، نمایشنامه و فیلمنامه است.


منبع:

1398/12/01
13:21:54
5.0 / 5
4396
تگهای خبر: بازار , كتاب , ناشران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پرسی بلاگ