ركوردزنی مكزیك در قتل های سال قبل

ركوردزنی مكزیك در قتل های سال قبل

پرسی بلاگ: رسانه های داخلی مكزیك با استناد به اطلاعات وزارت امنیت عمومی این كشور گزارش دادند كه در سال 2019 میلادی، آمار قتل ها در مكزیك ركوردی را رقم زد كه با افزایش یك درصدی به بیشتر از 35 هزار فقره رسید.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، در نوامبر سال قبل میلادی (۲۰۱۹)، ۹ آمریكاییِ ساكن مكزیك همچون سه زن و شش كودك به دست یك گروه عضو سازمانی تبهكاری به قتل رسیدند.
بر طبق داده های اولیه، از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۲ هزار و ۶۰۰ فقره قتل در سراسر مكزیك ثبت شده است. در ركورد قبلی كه متعلق به مجموعِ سال ۲۰۱۸ میلادی است، بیشتر از ۳۳ هزار پرونده قتل ثبت شده بود.
آمارهای انتشار یافته در مكزیك هم چنین نشان میدهد كه از آغاز اقدامات این كشور برای مقابله با كارتل های مواد مخدر بیشتر از ۶۰ هزار نفر ناپدید شده اند. این آمار بیشترین موارد ثبت آمار مفقودی های این كشور از سال ۲۰۰۶ میلادی شمرده می شود.
بنا بر گزارش اسپوتنیك، در سال های اخیر میزان جرم در مكزیك افزایش یافته است. افزایش جرم در مكزیك با تولید مواد مخدر و تقابل كارتل های مواد بر كنترل ترانزیت مواد مخدر به ایالات متحده همراه بوده است.
مكزیك سال هاست كه با خشونت دست و پنجه نرم می كند و دولت های مختلف با روش های گوناگونی كه اغلب شامل از سر راه برداشتن رهبران گروه های كارتل مواد مخدر است، با این خشونت ها به مبارزه پرداخته اند، چونكه این امر سبب چند تكه شدن باندهای تبهكاری و كاهش مبارزات مرگبار بین آنها می شود.
برخی نیز سیاست های اقتصادی دولت های قبلی را مقصر تشدید این خشونت ها می دانند و این در حالیست كه به اعتقاد بسیاری، سیاست های درست اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیرات مثبتی در بلندت مدت به دنبال خواهند داشت.
پیچیدگی مقابله با باندهای تبهكاری و كارتل های مواد مخدر را می توان آزمونی سخت برای اوبرادور، رئیس جمهوری مكزیك دانست كه قول داده روش های دیگری را در این راه نسبت به رئیس جمهور قبلی به كار گیرد. دولت او یك نیروی پلیس گارد ملی نظامی جدید را برای حل این مشكل راه اندازی نمود.




منبع:

1398/11/01
17:35:46
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: اجتماعی , پلیس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ