مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی خبر داد:

ثبت ۱۱۵۳ انجمن ادبی در سامانه جامع

ثبت ۱۱۵۳ انجمن ادبی در سامانه جامع

پرسی بلاگ: مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی از ثبت ۱۱۵۳ انجمن ثبت شده در سامانه جامع امور انجمن های ادبی آگاهی داد.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی در نشست انجمن های ادبی استان اصفهان كه به میزبانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و در آخرین روز از هفته كتاب برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور حدود ۱۲۰ انجمن ادبی در استان اصفهان اظهار داشت: بزرگترین نمونه برای موفقیت برگزاری اولین مجمع انجمن های ادبی كشور، حضور دبیران ۱۲۰ انجمن در برنامه است. رخدادی كه در سال های اخیر نمی توان برای آن سابقه ای یافت. احداث هویت جمعی، متشكل شدن و ارتباط انجمن ها با یكدیگر، بزرگترین دستاورد مجمع انجمن های ادبی است.
وی با اشاره به بخش هایی از آئین نامه انجمن های ادبی اظهار داشت: این آئین نامه، حاصل تجربیات پیشكسوتان و كارشناسان انجمن های ادبی كشور است وبه گونه ای تنظیم شده كه نقشه راه را به روشنی برای ثبت انجمن ها، فعالیت آنان، نمایش طرح و دریافت حمایت ترسیم كرده است.
قزلی در ادامه به اهمیت آئین نامه جامع امور انجمن های ادبی اشاره نمود و اظهار داشت: این آئین نامه آغازین سند مكتوب در چهل سال اخیر درباره انجمن های ادبی است كه توسط بالاترین مقام فرهنگی كشور یعنی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توشیح و ابلاغ گردیده است.
رئیس كارگروه اجرای آئین نامه امور انجمن های ادبی درباره میزان ثبت در سامانه و دریافت شناسه انجمن های ادبی اظهار داشت: از ۱۱۵۳ انجمن ثبت شده در سامانه جامع امور انجمن های ادبی، ۵۱۳ انجمن در كارگروه اعطای شناسه، فرایند دریافت شناسه را طی می كنند و ۴۰۳ انجمن شناسه خودرا دریافت كرده اند. مابقی انجمن ها در حال رفع نقص در مدارك ارسالی هستند.
وی با بیان استان اصفهان بعنوان دومین استان از حیث میزان فعالیت و تعداد انجمن های شناسه دار اظهار داشت: از ۱۱۷ انجمن فعال در استان اصفهان، ۶۹ انجمن برای دریافت شناسه به سامانه مراجعه نموده اند كه ۲۵ انجمن در همین نشست، شناسه های خودرا دریافت خواهند كرد كه این نشانه ای از بالندگی انجمن های ادبی استان است.
قزلی اضافه كرد: سامانه جامع امور انجمن های ادبی به گونه ای طراحی شده كه به دور از هر گونه بوروكراسی اداری، دبیر هر انجمن می تواند ظرف كمتر از ۳۰ دقیقه مراحل ثبت انجمن و ارسال مدارك را به صورت الكترونیكی به انجام برساند. سپس ثبت انجمن، در صورت تكمیل مدارك، در كمتر از ۱۰ روز شناسه ملی انجمن ادبی صادر خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی درانتها ابراز امیدواری كرد؛ در آینده ای نزدیك، با گشایش خانه انجمن های ادبی، كلیه امور انجمن های ادبی به این خانه واگذار شود.

1397/09/03
15:28:51
5.0 / 5
4772
تگهای خبر: كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ