معاون سازمان حفاظت محیط زیست اعلام كرد

افزایش 50 درصدی جرائم تخلفات شكار و صید از امروز

افزایش 50 درصدی جرائم تخلفات شكار و صید از امروز

به گزارش پرسی بلاگ ایسنا/ایلام معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست كشور اظهار داشت: افزایش پنجاه درصدی جرائم تخلفات شكار و صید از امروز اجرایی شد.


«كیومرث كلانتری» امروز، 7 دی در ایلام اظهار نمود: از مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، 25 منطقه مهم جهت حفاظت از تنوع زیستی در منطقه زاگرس قرار دارند.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینكه كشور دارای تنوع آب و هوایی، اكوسیستمی و تنوع زیستی بالایی برخوردارست ولی در مجموع كشوری شكننده و لطمه پذیر است كه باید برای حفاظت از ذخایر ژنتیك و تنوع زیستی، نسبت به برقراری تعادل بین حفاظت و بهره برداری با هماهنگی سایر دستگاه های مربوطه و مردم اقدام نماییم.
كلانتری با اشاره به اینكه ایران از نظر آب و جنگل فقیر است بیان كرد: 25درصد مساحت كشور باید از جنگل پوشیده باشد اما هم اكنون بطور خوش بینانه حدود 5/7 درصد مساحت كشور دارای جنگل است.
وی سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را توسعه حفاظت از مناطق با مشاركت جوامع محلی و مردم برشمرد و اظهار داشت: توسعه قرق های اختصاصی توسط بخش خصوصی، سیاستی مؤثر در حفاظت از تنوع زیستی است.
كلانتری اضافه كرد: در كشور آفریقای جنوبی 35درصد كل عرصه های این كشور تحت مدیریت و حفاظت حاكمیت قرار دارد، این در حالی است تنها 5 درصد از آنرا دولت و 30درصد ماباقی تحت حفاظت بخش خصوصی است.
وی استان ایلام را از نظر محیط زیست طبیعی، بسیار با اهمیت دانست و اشاره كرد: جهت توسعه استان و كاهش خسارت به توع زیستی، باید با اهداف توسعه تا حد امكان، همكاری و همراهی شود.
كلانتری اشاره كرد: افزایش 50درصدی جرائم تخلفات شكار و صید از امروز اجرایی شد.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست ایلام، بازدید از پاسگاه در حال ساخت محیط بانی در منطقه حفاظت شده كولگ و بازدید از سایت تكثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ همچون برنامه های سفر یك روزه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به ایلام بود.




منبع:

1398/10/08
10:53:51
5.0 / 5
4586
تگهای خبر: سیستم , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ