ضرورت توسعه صلح در شهر

ضرورت توسعه صلح در شهر

به گزارش پرسی بلاگ عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از ضرورت توسعه مفاهیم صلح در شهر آگاهی داد و اظهار داشت: باید با اتكاء به مفاهیمی همچون صلح، عدالت و... نگاهی باردیگر به شهر داشته باشیم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، زهرا نژاد بهرام در همایش صلح و رابطه آن با مدیریت شهری با تاكید بر اینكه همه ما می توانیم بعنوان شهروند مفاهیمی همچون صلح، عدالت، دوست داشتن و... را در جامعه ترویج دهیم، اظهار داشت: شهر موجودی دارای حیات است كه اهتمام می شود فاكتورهای زیست انسانی در آن مورد توجه قرار گیرد و شهرسازان در ایده های جدید به دنبال آن هستند كه شهر را به كانونی برای پرورش ایده و فرصتی برای تعامل اندیشه تبدیل كنند.
وی با اشاره به اینكه موضوعاتی همچون صلح، دوستی و عدالت با شهر عجین شده و حتی قابلیت توسعه در شهر را دارد، اظهار داشت: معتقدیم كه هر چقدر میزان امنیت در شهر بیشتر شود و تعامل بین انسان ها افزایش یابد می توانیم موجبات افزایش گفت و گو، صلح، عدالت و دوست داشتن را ترویج دهیم.
وی با اشاره به اینكه در حوزه برنامه ریزی شهری به سمتی حركتی كردیم كه بیشترین مشاركت شهروندان را جلب نماییم، اظهار داشت: زمانی كه شهروندان در كنار شهر و مدیران شهری قرار گیرند و در فضای تعاملی با یكدیگر گفت و گو كنند مفهوم عدالت و صلح افزایش می یابد.
نژاد بهرام با اشاره به اینكه در فضاهای شهری و طراحی شهری باید به سوژه صلح و مهرورزی بعنوان یك سوژه كلیدی توجه كرد، اظهار داشت: استفاده از رنگ در طراحی شهری، استفاده از فضای سبز در شهر و... یك رابطه مشاركتی را بین كالبد شهر و انسان به وجود می آورد و هر چقدر بتوانیم فضای عمومی را نشر دهیم رابطه بین شهر و انسان افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینكه باید با اتكاء به مفاهیمی همچون صلح، عدالت و... نگاهی باردیگر به شهر داشته باشیم، اظهار داشت: در تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر به موضوعاتی همچون صلح و عدالت توجه شده و بنا بر این است كه كوشیدیم با افزایش رنگ در توسعه فضای عمومی و كاهش ساختمان های خشن و بلندمرتبه از بازتولید خشونت در جامعه جلوگیری نماییم و در همین راستا به صلح نیز توجه می شود.




منبع:

1398/10/05
15:18:31
5.0 / 5
4874
تگهای خبر: انسانی , تولید , طراحی , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ