معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران خبر داد:

مناسب سازی سراهای محله برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان

مناسب سازی سراهای محله برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان

به گزارش پرسی بلاگ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران از استقرار مترجم ناشنوایان در تمام برنامه های ۲۲ سرای محله تهران و مناسب سازی یك سرای محله در هر منطقه شهرداری برای معلولان اطلاع داد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه در جشن روز معلولان كه در مركز همایش های برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریك این روز به معلولان اظهار داشت: ۳۹ سال زندگی در كنار برادر معلولم به من آموخته است كه معلولیت معیاری برای سنجش خصوصیت های انسانی نیست و وجود نخبگان دارای معلولیت نشان دهنده این است كه معلولیت، محدودیت نیست.
وی ادامه داد: این یك شعار نیست و در صورت تسهیل گری برای حضور معلولان، این حضور می تواند منشاء ثمرات و بركات باشد. با عنایت به تنوع جامعه شهری، مدیران باید توجه نمایند كه معلولان ۱۵ درصد از جامعه را می سازند و این گروه تنها به خدمات توان بخشی و توان پزشكی نیاز ندارند بلكه نیازمند توان بخشی مبتنی بر جامعه اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینكه "اعتقاد مدیریت شهری برای گروه هایی با نیازهای خاص این است كه آنها حقوق برابر از فرصت های شهری داشته باشند"، اظهار نمود: در مجموعه معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران در تلاشیم بسترساز حضور معلولان در پروژه های مدیت شهری باشیم تا بتوانیم مطالبه گر نیازهای این قشر باشیم.
جوادی یگانه افزود: بواسطه عدم مناسب سازی تاریخی شهر تهران و عدم درك مجریان فضای شهری و فقدان مدیریت یكپارچه در سطح سازمان های دولتی، به دنبال جلب مشاركت مؤسسات، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای شناسایی نقصان ها و موانع موجود در پایتخت هستیم.
وی با اشاره به اینكه "در دوره جدید مدیریت شهری با استفاده از توان شهری و حضور نمایندگان افراد دارای معلولیت در تلاشیم خدمات مؤثری عرضه دهیم"، اضافه كرد: با وجود عدم مناسب سازی فضاهای شهری تابحال امسال به اصلاح ساختمان های موجود شهری پرداخته ایم و در هر منطقه یك سرای محله به صورت كامل برای افراد نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حركتی مناسب سازی شده اند. در ۲۲ سرای محله تهران هم مترجم ناشنوا مستقر شده و این نیروها در تمام برنامه های سراهای محله حضور خواهند داشت.
به قول معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، مناسب سازی مجموعه های ورزشی پایتخت هم شروع شده است و تا آخر سال این روند ادامه خواهد داشت.
جوادی یگانه با اشاره به شعار امسالِ روز جهانی افراد دارای معلولیت كه ارتقای مشاركت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار می باشد، اظهار داشت: این شعار بیشتر از آنكه مخاطبش افراد دارای معلولیت باشد، به مدیران برای برابرسازی فرصت ها و در دسترس پذیری امكانات شهری اشاره دارد.



1398/09/09
22:58:50
5.0 / 5
4537
تگهای خبر: اجتماعی , انسانی , خدمات , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ