بابك صفری عنوان كرد

پوستر هفته كتاب طرحی آرمانی برای رشد كتاب خوانی در جامعه

پوستر هفته كتاب طرحی آرمانی برای رشد كتاب خوانی در جامعه

به گزارش پرسی بلاگ طراح پوستر هفته كتاب اظهار داشت: پوستر هفته كتاب، یك طرح آرمانی برای رشد فرهنگ كتابخوانی در جامعه است و من با طراحی این پوستر اهتمام كردم حس و حال شعار هفته كتاب حال خوش خواندن را در مردم ایجاد كنم.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، بابك صفری درباره طراحی این اثر اظهار داشت: پوستر هفته كتاب را برمبنای شعار هفته كتاب «حال خوش خواندن» طراحی كردم.
وی درباب المان های موجود در اثر اظهار نمود: طرح پوستر هفته كتاب برمبنای هویت ذاتی و تصویر ظاهری پرنده بود. در این اثر بال های پرنده به ورق های كتاب تبدیل گشته كه تداعی گر پیشرفت و اوج انسان جهت زندگی بهتر است. برای این مقصود انسان به همراهی با سواد و كمال گرا نیاز دارد و من برای تثبیت این مفهوم در ذهن مخاطب، بال های پرنده را به كتاب تبدیل كردم تا این حس را در مخاطبان هفته كتاب بوجود بیاوریم و كتاب، بالی برای پرواز انسان در رسیدن به كمال باشد.
صفری افزود: رنگ آبی فیروزه ای در این اثر تداعی كننده آرامش و رهایی است و البته این رنگ نمادی از سنت اصیل ایرانی ها نیز است. در این اثر المانی از پرواز و نغمه سرایی است كه می تواند محتوای ذهنی خودرا به صورت آواگونه به مخاطب منتقل كند.
وی درانتها تصریح كرد: این پوستر، یك طرح آرمان گرا است برای اینكه سرانه مطالعه در كشور ما بسیار پایین است و این پوستر، یك طرح آرمانی برای رشد فرهنگ كتاب خوانی در جامعه است. با طراحی این پوستر اهتمام كردم حس و حال شعار هفته كتاب «حال خوش خواندن» را در مردم ایجاد كنم برای اینكه كتابخوانی می تواند راهی برای حال خوش مردم باشد.
پوستر بیست و هفتمین هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران در دومین نشست اعضای ستاد برگزاری هفته كتاب با حضور نیكنام حسینی پور دبیر بیست و هفتمین هفته كتاب رونمایی گردید.
همچنین فایل پوستر بیست و هفتمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته كتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.
بیست و هفتمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر كشور انجام می شود.


منبع:

1398/08/15
20:14:51
5.0 / 5
4455
تگهای خبر: طراحی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ