چگونه از كلاهبرداری اینترنتی در امان بمانیم

چگونه از كلاهبرداری اینترنتی در امان بمانیم

پرسی بلاگ: ایسنا/بوشهر خیلی از ما خطرات و قوانین در رابطه با فعالیت های حوزه فضای مجازی را نمی دانیم كه این می تواند تهدیدی برای هر نوع فعالیت تجاری و اقتصادی در فضای سایبری و اینترنت باشد.


رئیس پلیس فتا استان بوشهر با ارائه نكات هشداری و سفارش های پیشگیرانه از برداشت غیرمجاز اینترنتی عنوان كرد: با بررسی پرونده های جرائم سایبری كه در ماه هعای اخیر در مراجع قضایی تشكیل و به پلیس فتای استان و شهرستان ها به جهت رسیدگی ارجاع شده همچنان شاهد افزایش وقوع جرائمی چون برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب ها و كلاهبرداری اینترنتی هستیم كه البته در تمام استان ها با چنین وضعیتی مواجه هستیم.
سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به روند افزایشی كلاهبرداری اینترنتی و اهمیت استفاده صحیح از تلفن همراه اظهار داشت: همچون دلیلهای افزایش سرقت های اینترنتی بی توجهی كاربران به موارد امنیتی و ضروری می باشد، چونكه استفاده از هر نرم افزار و تكنولوژی و نوآوری نیازمند فرهنگسازی در آن زمینه می باشد.
رئیس پلیس فتا بوشهر در شبكه رادیویی مركز بوشهر اظهار نمود: برای پیش گیری از چنین جرائمی و مصون ماندن هم استانی های محترم سفارش می شود كه یك كارت بانكی خودرا بعنوان كارت امن قرار داده و هیچ گاه این كارت را به درگاه های اینترنتی و فروشگاهی متصل نكنند و رمز دوم و رمز اینترنتی آنرا نیز فعال نكنند و موجودی اصلی حساب خودرا به حساب متصل به این كارت انتقال دهند.
وی با تاكید بر رعایت موارد امنیتی برای پیش گیری از كلاهبرداری اینترنتی یاداور شد: افراد حتی المقدور ۲ كارت بانكی مجزا برای خرید روزانه و استفاده از پوزهای فروشگاهی و خرید اینترنتی با استفاده از رمز دوم اختصاص دهند و به میزان نیاز و لزوم از كارت اصلی یا همان كارت امن مبلغ موردنظرشان را بوسیله خودپرداز به كارت های روزانه یا اینترنتی انتقال دهند.
اعلام پیامكی حساب خودرا فعال كنید
این مقام انتظامی عنوان كرد: شهروندان رمز عبور كارت های بانكی خصوصاً كارت اصلی خودرا در دسترس سایر افراد حتی فرزندان خود -به علت ناآگاهی آنان نسبت به موارد ایمنی- قرار ندهند و برای فرزندانشان كارت بانكی مجزا با تعیین سقف برداشت روزانه تهیه كنند و در صورت امكان هنگام خریدهای اینترنتی آنها را همراهی كنند.
سرهنگ قاسمی اشاره كرد: افراد در زمان خرید اینترنتی از معتبر بودن فروشگاه و درگاه اینترنتی اطمینان حاصل كرده و هنگام استفاده از پوزهای فروشگاهی نیز رمز عبور را شخصا وارد نمایند. همین طور رمز عبور كارت های بانكی باید به شكل دوره ای تغییر یابد و در مورد كارت هایی كه با آن خرید اینترنتی انجام می شود رمز یكبار مصرف و یا پویا از بانك دریافت شود تا اگر به هر علتی اطلاعات حساب كپی و هك شد، هكر نتواند از آن استفاده نماید.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اشاره كرد: كاربران حتما قابلیت اعلام پیامكی تراكنش های بانكی كارت حساب خودرا فعال كرده و در هنگام نصب و دانلود نرم افزارهای بانكی یا همراه بانك ترجیحا از شعب بانك به صورت حضوری یا از سایت اصلی آنرا دانلود و بر روی تلفن های هوشمند خود فعال نمایند.
به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، این سفارش ها برای یك خرید یا فعالیت اقتصادی ایمن است كه مردم در هر فضایی از اینترنت بتوانند بدون دغدغه یك خرید امن را انجام داده و از ظرفیت های فضای مجازی به شكل ایمن استفاده كنند.
انتتهای پیام



منبع:

1398/08/14
23:10:11
5.0 / 5
5148
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پرسی بلاگ