حجت الاسلام ارزانی خبر داد

تقدیر از كتابداران مساجد در هفته كتاب

تقدیر از كتابداران مساجد در هفته كتاب

به گزارش پرسی بلاگ رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور اظهار داشت: پویش مردمی نذر كتاب در پنج بخش جمع آوری كتاب های فرسوده از مساجد و منازل صورت خواهد گرفت.



به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور درباره تاثیرگذاری برگزاری هفته كتاب بر ترویج فرهنگ كتاب و كتاب خوانی میان مردم اظهار داشت: اصل برگزاری هفته كتاب یك امر بسیار ارزشمندی بوده كه به لطف خداوند بیست و هفت سال است كه در جمهوری الاسلامی ایران در حال برگزاری است و این هفته ضمن ایجاد دغدغه برای اهالی فرهنگ به مردم یادآوری می كند كه با كتاب انس بیشتری داشته باشند و در سبد فرهنگی خود بحث كتاب و مطالعه را قرار دهند.
ضرورت توجه به كتابخوانی كودكان و نوجوانان
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به استفاده از ایده های مردم در جهت فرهنگ سازی كتاب و كتاب خوانی در جامعه بیان كرد: ما باید از ایده های مردم در حوزه های مختلف شهری و روستایی كه علاقمند به كتاب هستند، بهره برده و آنها را در فرهنگ سازی كتاب در جامعه دخیل نماییم.
وی درباب نقص ها و كمبودهای موجود در ترویج فرهنگ كتاب خوانی در بین مردم خاطرنشان كرد: كارهای ارزشمندی كه تاكنون در حوزه كتاب صورت گرفته بیشتر برای عمومی سازی بوده است اما بحث كودكان و نوجوانان بحث مهمی است كه باید به آن توجه گردد. یك كودك چهارساله نمی تواند بخواند اما ما باید تا پیش از دوران مدرسه بتوانیم انگیزه خواندن را در او ایجاد نماییم. همانطور كه در دنیا شاهد این هستیم كه چگونه مسئولان بر كودكان ۳ الی ۵ ساله سرمایه گذاری می كنند تا نسلی كتاب خوان پرورش بدهند. ما نیز اگر بتوانیم این اشتیاق را در كودكانمان بوجود بیاوریم، اساسا كودكانمان تا آخر عمر با كتاب مانوس خواهند شد اما متاسفانه ما به این بحث مهم بی توجه هستیم و بر آن تمركز نمی نماییم.
تقدیر از كتابداران كتابخانه های مساجد در هفته كتاب
رئیس ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور درانتها تصریح كرد: كتاب خانه های مساجد برنامه های خوبی در هفته كتاب دارد كه قالب این برنامه ها برای اعضای كتاب خانه است. یكی برنامه های این ستاد پویش مردمی «نذر كتاب» در پنج بخش جمع آوری كتاب های فرسوده و بلااستفاده از مساجد و منازل، طرح اهدای كتاب به كتاب خانه های روستایی و مناطق محروم، نذر كتاب در گردش، كوله پشتی كتاب و آینه ی كتاب است.
وی افزود: از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور به روزرسانی اطلاعات كتاب خانه های مساجد استان در سامانه مساجد، اجرای طرح سراسری شنبه های كتاب دركتابخانه های منتخب مساجد كشور، افتتاح كتابخانه های مساجد، اهدای جوایز برندگان مسابقه سراسری كتابخوانی حماسه حسینی، برگزاری دوره های آموزشی كتاب داران، بازدید گروهی از نمایشگاه های كتاب، بازدید كتاب داران از كتابخانه های نمونه مساجد استان، تقدیر از كتاب داران نمونه كتاخانه های مساجد و نویسندگان كتاب در حوزه مسجد، اجرای طرح تبادل كتاب بین كتابخانه های مساجد با محوریت دبیرخانه استان، نهضت مطالعه ی مفید، برنامه های تبلیغی و ترویجی شامل حضور كتاب داران در گلزار شهدا و دیدار با اهل قلم و... در هفته ی كتاب اشاره نمود. بیست و هفتمین دوره هفته ی كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر كشور برگزار می گردد.


منبع:

1398/08/10
13:53:06
5.0 / 5
4486
تگهای خبر: آموزش , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ