مدیر كل امور زنان و خانواده استانداری تهران تاكید كرد

ضرورت تدوین سند ارتقاء وضعیت بانوان بعنوان مكمل سند توسعه استان تهران

ضرورت تدوین سند ارتقاء وضعیت بانوان بعنوان مكمل سند توسعه استان تهران

پرسی بلاگ: مدیركل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به لزوم تدوین سند ارتقاء وضعیت بانوان بر ضرورت توجه مدیران به انتصاب بانوان در پست های مدیریتی تاكید نمود.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، ثریا شارقی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران كه با حضور معصومه ابتكار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار است كه بطور ویژه شورای برنامه ریزی استان سوژه بانوان را دستوركار قرار می دهد.
وی با اشاره به ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون ششم توسعه در امتداد برقراری عدالت جنسیتی اشاره كرد: بر طبق اصول صریح قانون اساسی عملیاتی شدن عدالت جنسیتی نیاز به سند داشت كه تدوین سند در همه استان ها به صورت جداگانه در دستوركار قرار گرفت.
مدیركل امور بانوان استانداری تهران، اضافه كرد: در استان تهران قبل از این سند، سند توسعه استان تصویب شده بود كه سند زنان تكمیل كننده سایر اسناد است.
شارقی سپس با اشاره به افزایش تماس ها با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی اشاره كرد: در شهرهای تهران، ری و شمیرانات به جهت جمعیت بیشترین تماس را داشتیم و علاوه بر این تعداد تماس ها در شهرهای بهارستان و شهریار نیز افزایش داشته كه اختلافات حاد خانوادگی و كودك آزاری بیشترین آمار تماس ها را شامل می شد.
او همینطور با انتقاد از ساختار نیروی انسانی اورژانس های اجتماعی اظهار داشت: از این لحاظ در مضیقه كامل هستیم و طبق استاندارد بهزیستی بیشتر از ۱۲۰ نیرو برای اورژانس اجتماعی نیاز است كه مدیران استان باید به این مساله توجه نمایند تا نیاز استان هم در بعد اطلاع رسانی و هم زیربنایی تأمین شود و نیازمند اقدام ملی در این زمینه هستیم.
مدیركل امور بانوان استانداری تهران در ادامه با اشاره به مصوبه دولت در زمینه انتصاب ۳۰ درصدی بانوان در پست های مدیریتی اشاره كرد: به طرق مختلف پیگیر این امر بودیم اما متأسفانه تابحال وضعیت مطلوب محقق نشده است.
شارقی اضافه كرد: در استانداری تهران ۲۸ درصد انتصابات بانوان در اختیار بانوان است؛ اما از ۳۲ دستگاه اجرایی در ۱۵ دستگاه هیچ انتصاب بانوان در حوزه های مدیریتی را نداشتیم و همین طور در شهرداری تهران فقط ۲ شهردار خانم و در شهرستان ها ۱ شهردار خانم فعال می باشند.





منبع:

1398/07/30
10:27:38
5.0 / 5
4488
تگهای خبر: اجتماعی , اطلاع رسانی , انسانی , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ