یك عضو شورای اسلامی شهر تهران:

خانه های قدیمی تهران از حالت انبار به كاربری های فرهنگی سوق یافتند

خانه های قدیمی تهران از حالت انبار به كاربری های فرهنگی سوق یافتند

به گزارش پرسی بلاگ یك عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه خانه های قدیمی تهران از حالت انبار و كارگاه به كاربری های متناسب در حوزه فرهنگ و خدمت سوق داده شدند، اضافه كرد: شرایط ما به شكلی است كه معماری امروز مورد توجه قرار گرفته است.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از ایسنا، احمد مسجدجامعی در آئین نكوداشت روز تهران و تقدیر از احیا كنندگان ابنیه قدیمی تهران در خانه تاریخی فاموری، اظهار داشت: آمدن شهردار جدید منشأ تحول نیست؛ بلكه منشأ تحول، مردم هستند كه منجر به انتخاب شهردار جدیدی با رویكرد جدید می شوند.
وی ادامه داد: من نگران عدم تداوم وضعیت فعلی در احیاء بافت های تاریخی و ابنیه تاریخی نیستم. این خود افراد و شهروندان هستند كه در این شرایط وارد این فعالیت می شوند. این در حالیست كه شهرداری منطقه تنها از اختیارات خود برای تسهیل گری در این فعالیت استفاده می نماید و بیشتر افراد خودشان برای احیای این خانه ها گام بر می دارند و مدیریت آنرا نیز خود به عهده می گیرند.
وی افزود: شرایط توسعه ما به شكلی است كه خانه های قدیمی از حالت انبار و كارگاه گذشته به كاربری های متناسب در حوزه فرهنگ و خدمت سوق داده شده اند. معماری بتازگی مورد توجه قرار گرفته، در حالی كه در شورای چهارم كه كمیسیون شهرسازی و معماری تشكیل شد، حتی اعضا تمایلی به عضویت در این كمیسیون نداشتند.
مسجدجامعی اشاره كرد: توجه به معماری و شهرسازی امر جدیدی است، اما از نظر من نسبتا تا به امروز موفق بوده و علت این موفقیت نیز فضای عمومی و بستر اجتماعی است كه برای این عرصه فراهم شده، پس توفیقاتی نیز داشته است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت بازبینی در سیاست های معماری و شهرسازی تهران اصرار كرد و اضافه كرد: باید در سیاست های معماری و شهرسازی تجدید نظر شود. گاهی سیاست گذاری در ساخت و ساز شهری سبب تخریب میراث تاریخی تهران می شود كه در این عرصه نیازمند بازبینی جدی هستیم.




منبع:

1398/07/14
22:51:26
5.0 / 5
4526
تگهای خبر: اجتماعی , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ