افتتاح موزه مقاومت تهران در باغ موزه دفاع مقدس

افتتاح موزه مقاومت تهران در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش پرسی بلاگ مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس شهرداری تهران از طریق اندازی موزه نقش تهران در دفاع مقدس در باغ موزه تهران اطلاع داد.



علی اصغر جعفری صبح امروز در حاشیه تهرانگردی در گفت وگو با ایسنا با بیان این كه در نظر داریم پنج موزه دیگر به مجموعه باغ موزه دفاع مقدس اضافه نماییم، اظهار داشت: موزه مشروطه تا انقلاب، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش كودكان و نوجوانان در دفاع مقدس، موزه تهران در دفاع مقدس و موزه مقاومت پنج مجموعه ای هستند كه به مجموعه باغ موزه دفاع مقدس اضافه خواهند شد.

وی در مورد موزه تهران در دفاع مقدس اظهاركرد: تهران نقش بی بدیلی در دفاع مقدس داشته است بگونه ای كه نخستین مكان هایی بوده كه مورد بمباران قرار گرفته و بازاریان تهران هم بیشترین كمك را به جنگ كرده اند.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس شهرداری تهران با بیان این كه تهران حدود ۳۳ هزار شهید تقدیم كرده است، افزود: این موزه مختص استان تهران است.

جعفری در مورد جزئیات موزه مقاومت هم با اشاره به این كه موزه مقاومت تا یك ماه آینده افتتاح می گردد، اظهار داشت: بخشی از تجهیزات به جا مانده از داعش شامل كتب های درسی، كمربندهای انتحاری، وسائل انتحاری و غیره تا یك ماه دیگر به باغ موزه منتقل شده می شود و موزه مقاومت افتتاح می گردد.

وی با بیان این كه قسمتی تحت عنوان واگن های ایثار و شهادت در باغ موزه رونمایی می شود، اظهاركرد: قسمتی تحت عنوان «سنگرسازان بی سنگر» راه اندازی می شود و تمامی تجهیزات سنگین جهاد كشاورزی در زمان جنگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.




1398/07/05
13:45:49
5.0 / 5
4559
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پرسی بلاگ