بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هفته دفاع مقدس

قدرت نظامی، بازدارنده تعرض ها به جغرافیای كشور شد

قدرت نظامی، بازدارنده تعرض ها به جغرافیای كشور شد

به گزارش پرسی بلاگ شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاكید اینكه قدرت نظامی ایران بازدارنده تعرض به جغرافیای جمهوری اسلامی ایران شده است خواهان بهره گیری این الگو در مقابله با تحریم ها شد.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس اطلاعیه ای را صادر كرد كه در آن ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدا و ادای احترام به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و تجید بیعت با رهبر معظم انقلاب؛ تاكید شد همصدا با همه انقلابیون الهی جهان می گوییم سید و مولای خود، رهبر حكیم و الهی جمهوری اسلامی امام خامنه ای را هیچگاه و در هر شرایطی تنها نخواهیم گذاشت؛ ما تركناك یابن الحسین. متن كامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یكی از بزرگ ترین فوائد این جنگ هشت ساله و دفاع هشت ساله، حفظ و تقویت روحیه ی انقلاب و حركت، در نسل جوان ما و در جامعه ی ما بود.
رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»
فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در هر سال برای ملت بزرگ و سرافراز ایران، یادآور یكی از غرورآفرین ترین مقاطع تاریخ معاصر این سرزمین است.
در 31 شهریور 1359 و در حالیكه هنوز كمتر از دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، صدام حسین دیكتاتور عراق با دستور آمریكا و حمایت همه جانبه دشمنان ملت ایران و در راس آنها كشورهای مرتجع منطقه، حمله نظامی به كشورمان را شروع كرد.
هر چند دیكتاتور خبیث عراق به سودای باطل فتح 7 روزه تهران به ایران عزیز و سرافراز تجاوز كرد، اما از همان ابتدا با سد سترگ مقاومت فرزندان جان بركف این آب و خاك برخورد كرد و در كمتر از دو سال روند جنگ تحمیلی كاملا عوض شد و نه تنها اشغالگر از خاك میهن رانده شد بلكه با راهبرد "تنبیه متجاوز" نبرد به داخل خاك عراق كشیده شد.
امروزو در حالیكه بیشتر از 3 دهه از آخر جنگ تحمیلی می گذرد، ملت غیور ایران اسلامی به اتكای سرمایه آخر ناپذیر ایثار و مقاومت خود به الگوی موفقی برای همه ملت هایی تبدیل گشته كه عزم كرده اند تا دیگر تحت استعمار نباشند و آزاد و مستقل و سرافراز زندگی كنند.
در سال های اخیر كه آتش تروریست تكفیری غرب آسیا را در برگرفته بود، ملت بزرگ ایران ندای استمداد ملت های مظلوم سوریه و عراق را لبیك گفت و جوانان غیور و ایثارگر این ملت با تبعیت از ایثارگری های 8 سال دفاع مقدس به میدان نبرد با ترویسم تكفیری پا نهادند و با بذل جان خود این فتنه بزرگ و خطرناك را سركوب و نابود كردند.
این مثال و ده ها نمونه مشابه نشان داده است كه استمرار توفیقات و دستاوردهای بزرگ ملت ما تنها با تبعیت از الگوی مقاومت و ایثار قابل تحقق است.
بدون تردید موفقیت های چشم گیر جوانان دانشمند سرزمین عزیرمان در عرصه علم و فناوری و عبور از خطوط قرمز واهی ترسیم شده توسط دشمنان ما در عرصه علوم و فنون جدید، یكی از مصادیق بارز شكل گیری الگوی مقاومت و ایثار است.
امروز و در حالیكه نبرد اقتصادی آمریكا و هم پیمانان او ضد ملت برزگ ایران به اوج رسیده و دشمنان به صراحت از فكر واهی فروپاشی كشورمان زیر فشار اقتصادی سخن می گویند، تنها اكسیر شفا بخش و راهبرد باطل كننده این خواب آشفته مجاهدت و ایثار در عرصه نبرد اقتصادی می باشد و به فضل الهی باز هم ملت و كشور ما مانند 4 دهه گذشته از این میدان هم پیروز و سرافراز خارج خواهد شد.
اگر قدرت نظامی، بازدارندگی فراگیر جهانی نسبت به تعرض به جغرافیای راهبردی جمهوری اسلامی ایران را فراهم نمود، رونق تولید و تقویت توانایی و قدرت اقتصاد ملی ایران، بازدارندگی فراگیر نسبت به جنگ اقتصادی و تحریم بر ضد ملت شریف ایران را محقق خواهد ساخت.
دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضمن تعظیم به مقام شامخ و والای همه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و ادای احترام به همه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، ضرورت تلاش جامعه نخبگانی كشور برای بازخوانی تجربه غرورآفرین دفاع مقدس به منظور عرضه الگوی برای مقاومت در نبرد اقتصادی دشمنان ضد كشورمان را مورد تاكید قرار می دهد.
امروز با صدای بلند و همصدا با همه انقلابیون الهی جهان می گوییم سید و مولای خود، رهبر حكیم و الهی جمهوری اسلامی امام خامنه ای را هیچگاه و در هر شرایطی تنها نخواهیم گذاشت و با همه توان یاری خواهم كرد و مصداق جبهه عاشورایی كربلا خواهیم بود و به فضل پروردگار ملت شریف ایران و انقلابیون جهان، جبهه اكثریت عاشورایی را محقق خواهند كرد. ما تركناك یابن الحسین.


1398/06/31
14:58:21
5.0 / 5
4671
تگهای خبر: تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرسی بلاگ