وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیین نامه شواری فرهنگ عمومی كشور اصلاح می شود

آیین نامه شواری فرهنگ عمومی كشور اصلاح می شود

به گزارش پرسی بلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: می خواهیم تجدید نظری در آیین نامه شورای فرهنگ عمومی كشور و استان ها انجام دهیم.


به گزارش پرسی بلاگ به نقل از مهر، سیدعباس صالحی اظهار داشت: نگاه در حوزه فرهنگی گاه از بالا به پائین و گاهی هم از پائین به بالاست ولی ما تلاش داریم برپایه تفكر دینی و عقلانی تركیبی از این دو مدل را دنبال كرده و پیگیر باشیم. این مدل همان آتش به اختیاری است كه مقام معظم رهبری به شكل عقلانی و منطقی بر آن تاكید دارند كه البته منظور از آتش به اختیار غیرقانونی عمل كردن نیست بلكه مسئولیت را با تشخیص درست و بموقع انجام دادن است كه در مكتب اسلام هم به آن تاكید گردیده است.
عضو كابینه دولت دوزادهم یكی از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی استان ها را صیانت از داشته ها و تاكید بر رفتار معقول و منطقی در حوزه تصمیم گیری دانست و اظهار داشت: البته ما تلاش داریم تا آیین نامه شوراهای فرهنگ عمومی كشور و استان ها را مورد بازخوانی و تجدیدنظر قرار دهیم تا در یك كار گروهی بتوانیم اهداف و برنامه ها را پیگیری نماییم. ما باید در شورای فرهنگ عمومی استان ها به كار گروهی اعتقاد داشته باشیم كه البته پس از گذشت دو دهه برخی بازبینی ها و اصلاح در قوانین و مقررات و آیین نامه ها نیاز است كه تلاش داریم به صورت كشوری و استانی این خلاءها و ضعف ها را رفع نماییم.
وی از نامه نگاری چهار وزیر و مسؤلان شورای فرهنگ عمومی با مقام معظم رهبری در باب تقویت حوزه نظارت بر ظرفیت های فرهنگ عمومی مناطق كشور و اصلاح و بازبینی در آیین نامه های قوانین اطلاع داد و بیان كرد: البته در این زمینه بعضی از استان ها به صورت پایلوت در بخش فرهنگی و مدل سازی روش های جدید مدنظر قرار گرفته كه امیدواریم در همه ابعاد بتوانیم از نتایج به دست آمده بهترین بهره را بگیریم.
صالحی به ۴۰ سال عملكرد نظام اسلامی و گذر از مشكلات مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: دشمنان با تدارك جنگ ۲۸۸۸ روزه و همینطور ترور شخصیت های كشورمان به تعداد ۱۷ هزار نفر و التهاب در حوزه های مختلف تلاش كرده تا مانع پیشرفت كشور شود كه در همه این اتفاقات و حوادث فرهنگ دینی، اعتقادی و باورهای ایمانی ملت ایران اجازه نداده تا دشمنان به اهداف خود دست یابند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی كشور به پایش های اجتماعی و فرهنگی در طول سال و بررسی نقاط ضعف و قوت در این عرصه اشاره و اظهار نمود: دشمنان ما به صراحت اعلام نمودند كه پس از حوادث تلخ دیماه ۹۶ ملت ایران در یك تابستان داغ سالگرد پیروزی انقلاب را نخواهد دید، در حالیكه پس از گذشت یك سال از آن ایام جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.
صالحی تصریح كرد: حتی دوستان و دشمنان ما به تنگناها و مصایب بر سر راه جمهوری اسلامی ایران اذعان داشتند، اما به یقین این نظریه پرداز ها از بن مایه های فرهنگی این ملت غافل بودند و باور نداشتند كه این ملت به رغم مشكلات اقتصادی و معیشتی توان مقابله با تهدید آنها را دارد.
وی افزود: فشار حداكثری دشمن و جنگ تمام عیار اقتصادی آنها در حد شعار نبود بلكه به صراحت به دنبال ناكامی جمهوری اسلامی ایران بودند، اما به یقین باید گفت؛ اعتقادات معنوی و فرهنگ دینی این ملت كاری را كرد كه تلاش دشمنان ناكام ماند.
صالحی خاطرنشان كرد: در جامعه ما هنوز عمق اعتقادات و عرق فرهنگی و دینی را در میان افراد و ملت شاهد می باشیم كه در ایام گذشته نمونه هایی از آنرا در عشق و ارادت به امام حسین(ع) شاهد بودیم، هر چند كه بعضی از بداخلاقی ها و بی حجابی ها را هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد می باشیم.
وی با اشاره به نتایج پیمایش های علمی در كشور در حوزه فرهنگی بیان كرد: مردم ما هنوز به محافل و مجالس مذهبی اعتقاد راسخ دارند و در كنار آن یكپارچگی حركت اقوام ایرانی و اعتمادی كه ملت ما به فرهنگ ملی و ارزش های انقلابی دارد سرمایه ای بزرگ محسوب می شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر چند ما در بعضی از حوزه ها هم از صداقت و راستگوئی گرفته تا اخلاق و تعهد حرفه ای با نقص ها و ضعف هایی روبرو می باشیم اما در مجموع این داشته های فرهنگی ما اسباب پایداری نظام اسلامی را رقم زده كه باید قدر آنرا بدانیم.
صالحی در انتها بیان كرد: مردم ما باید یقین داشته باشند كه دارایی اصلی ما موشك نیست بلكه هویت ارزشی و اعتقادی است كه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابزار هنر و حوزه های علمیه باید به تقویت این دارایی و سرمایه های اصیل كمك كنند.

1398/06/29
13:10:46
5.0 / 5
4731
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , قوانین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ