مزایده ۲مدرسه جنجالی بنیاد شهید تعیین تكلیف تا ۱۵ شهریور، خانواده ها نگران نباشند

مزایده ۲مدرسه جنجالی بنیاد شهید تعیین تكلیف تا ۱۵ شهریور، خانواده ها نگران نباشند

به گزارش پرسی بلاگ اوایل تیرماه اخباری در خصوص احتمال پلمب ۱۱ مدرسه تحت مالكیت بنیاد شهید منتشر و به دنبال آن در روز دهم تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه ˮزیوریˮ در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه ˮشهدای هسته ایˮ در منطقه ۳ تهران پلمب شدند. همان زمان مذاكراتی میان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و استانداری تهران آغاز و توافقاتی برای رفع مشكل و بازگشایی مدارس حاصل شد، با این وجود چند روز گذشته والدین این دو دبستان از به مزایده رفتن و تخلیه این دو مدرسه خبر دادند.


منصور اردستانی، مدیركل دفتر حقوقی املاك و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با ایسنا، درباره علت تخلیه این دو مدرسه به رغم توافقات حاصله و تكلیف دانش آموزان این دو مدرسه توضیحاتی عرضه و اظهار نمود: امروز جلسه خوبی با بنیاد شهید پیرامون این مدارس برگزار گردید و توافقات حاصله از جانب طرفین در حال پیگیری است. از مجموع مدارس تحت مالكیت بنیاد در شهر تهران، قرارداد اجاره ۱۰ مورد منعقد شده و مابقی تا همین هفته نهایی می شود.
وی درباره دو مدرسه پلمب شده «شهدای هسته ای» و «شهید زیوری» كه درچند روز اخیر تخلیه و به مزایده گذاشته شده اند هم اظهار داشت: در حال هماهنگی هستیم و این دو مدرسه در دستور خرید قرار گرفته اند. پیشنهاد خرید این دو ملك را داده ایم و با بنیاد شهید هم توافقات اولیه داشته ایم. ارزش گذاری این دو مدرسه هم از راه هیئت های كارشناسی انجام می شود.




مدیركل دفتر حقوقی املاك و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش درباره بلاتكلیفی خانواده ها كه نمی دانند آیا باید پرونده فرزندانشان را از این دو مدرسه دریافت و در مدرسه دیگری ثبت نام كنند یا خیر؟ اظهار داشت: خانواده ها نگران نباشند تا ۱۵ شهریور تكلیف این دو مدرسه را مشخص می كنیم؛ فعلا وارد توافق شدیم و نتیجه نهایی را بطور قطع تا نیمه شهریور اعلام می نماییم.
وی افزود: در چند روز گذشته این دو ملك پلمب شده و علمیات اجرایی از جانب مراجع قضایی اجرا شد اما حالا این دو ملك در دستور خرید قرار گرفته اند. احتمال ضعیفی وجود دارد كه آموزش و پرورش نتواند این دو ملك را خریداری كند اما در هر صورت اگر این اتفاق رخ نداد، آموزش و پرورش وظیفه دارد كه فضای جایگزین مناسب را برای ثبت نام دانش آموزان این دو مدرسه درنظر گرفته و آنها را در مدارس مجاور ساماندهی كند.



1398/06/04
14:14:06
5.0 / 5
4592
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پرسی بلاگ